Placená televize Magenta TV postupně končí s balíčky Voyo. Jaké jsou možné důvody?
Související text: MAGENTA TV v novém: Videotéka dostane exkluzivní obsah od BBC a dalších producentůKlienti pay-tv operátora MAGENTA TV brzy přijdou o přístup do videotéky VOYO, pokud jej získali přes svého operátora. V rámci nabídky VOYO Start mohli klienti T-Mobile sledovat několik titulů z Voyo každý měsíc bez příplatku. Přes Magenta TV jste si mohli zaplatit i zzvýhodněný tarif, který vám umožnil plnohodnotný přístup do Voyo. Klienti T-Mobile se však budou muset poohlédnout po jiné alternativě, pokud budou chtít sledovat Voyo i nadále. Případně si mohou přístup zaplatit přímo přes webové stránky provozovatele této služby.
T-Mobile oznámil ukončení služby Voyo pro své zákazníky v první polovině září 2024. Zákazníci T-Mobile byli informováni, že Voyo bude fungovat do konce jejich předplaceného období. Po jeho vypršení budou moci přejít na přímou nabídku od Voyo nebo si přístup obstarat přes jiného provozovatele.
Za tímto rozhodnutím jsou patrně cenové podmínky skupiny Nova, která nabízí tarify Voyo i velkoobchodně pro své nejdůležitější partnery. T-Mobile a jeho Magenta TV je jedním z partnerů, kteří pomohli Voyo k jeho výraznému růstu v posledních měsících a letech. Nyní však obě strany končí tuto část své spolupráce, zřejmě proto, že se nedomluvily na cenových podmínkách, které by byly přijatelné jak pro Voyo, tak pro partnerského operátora.
Velmi výhodné partnerské nabídky jsou běžné ve světě streamingových platforem, zejména v období jejich růstu. Provozovatelé streamingových služeb tímto způsobem získávají potenciálně stovky tisíc nových klientů od každého operátora. Mnohdy je to za extrémně výhodných cenových nabídek, které následně operátorovi umožňují nabídnout svým klientům službu i zadarmo. Po určitém přechodném období je však žádoucí, aby většina klientů začala platit cenu blížící se standardu.
Podobným způsobem získává klienty například americká služba Peacock, která je nabízena klientům různých velkých operátorů v rámci jejich tarifu zdarma. Tímto způsobem může Peacock vykázat množství nových klientů, a diváci placené televize si mohou vyzkoušet streamingové platformy, které by si třeba sami jinak nezaplatili.
Služba Voyo byla v podobné situaci před několika lety. Po dlouhých letech určité stagnace se vedení Novy rozhodlo tuto službu výrazně obsahově zatraktivnit. Spolupráce s pay-tv operátory byla cestou, jak přilákat k Voyo stovky tisíc nových klientů.
Nyní je však Voyo ve fázi, kdy už nepotřebuje tak výrazně růst. Prioritou se nyní stává zhodnocení těch klientů, které již služba získala. Investice do původního obsahu jsou totiž velmi výrazné, a je tedy přirozené, že Nova chce postupně docílit toho, aby všichni klienti platili podobnou cenu, která se bude blížit standardu.
To je zřejmé důvod, proč nabídka pro klienty T-Mobile MAGENTA TV již nebyla tak zajímavá, aby ji operátor nabízel i nadále. Klienti Magenta TV, kteří využívali Voyo za zvýhodněné předplatné, budou moci po jeho vypršení vypršení přejít na přímou nabídku od Novy, pokud budou mít o Voyo i nadále zájem.
Velmi výhodné partnerské nabídky jsou běžné ve světě streamingových platforem, zejména v období jejich růstu. Provozovatelé streamingových služeb tímto způsobem získávají potenciálně stovky tisíc nových klientů od každého operátora. Mnohdy je to za extrémně výhodných cenových nabídek, které následně operátorovi umožňují nabídnout svým klientům službu i zadarmo.