Pamatujete si na VOYO Player? Podobné zařízení dnes Nově chybí
Když se Nova s platformou VOYO zaměří na všechny uvažované cílové skupiny, a pokud se domluví s mobilními operátory na vyjmutí VOYO z počítání dat, až pak lze věřit tomu, že Nova to se svým milionovým cílem myslí opravdu vážně.
Dnešní poznámka je volným pokračováním překvapivě velmi čtené glosy Babička se ptá, kdy jí naladíme VOYO. Mimochodem, ta glosa byla napsána podle skutečnosti. Nyní nabízím další myšlenky, které se do původního textu nevešly. Svět streamingových služeb se pomalu přesouvá od set-top-boxů a hardwarových zařízení směrem aplikacím pro chytré televize, ovšem v některých případech má i použitelný hardware svůj smysl.Své o tom ví skupina Nova, která před 8 lety uvedla na trh set-top-box VOYO player pro přehrávání pořadů a filmů ze své videotéky. V roce 2016 však toto zařízení náhle přestala podporovat, zdůvodnila to jeho údajnou “technickou zastaralostí”.
Klienti, kteří si VOYO Player pořídili, měli smůlu. Nova je tehdy v podstatě hodila přes palubu. Celou situaci označila za “nečekanou” a kromě omluvy nabídla dotčeným klientům velmi mizernou kompenzaci v podobě prodloužení předplatného o 3 měsíce. Připomeňme, že VOYO Player se prodával za přibližně 1400 korun a Nova slibovala, že tento set-top-box promění jakoukoliv starou televizi na “chytrou”.
Přesuňme se však o několik let v čase, a zjistíme, že v dnešní době by podobné zařízení mělo pro Novu smysl, a to i přes výrazné rozšíření chytrých televizí. Vedení skupiny si totiž dalo za cíl získat 1 milion předplatitelů pro platformu VOYO do následujících pěti let. Tomuto cíli podřizuje Nova i tvorbu a nákup obsahu.
Kromě zcela nové série pořadů pod značkou VOYO Originals se Nova rozhodla přesunout seriál Ordinace v růžové zahradě exkluzivně pod VOYO. Dále uvedla nebo ještě plánuje uvést několik nových formátů určených primárně pro tuto platformu, například reality show LOVE ISLAND. A neopomínejme ani poměrně viditelnou outdoorovou kampaň, kterou Nova pro VOYO přichystala.
Brandovaný a uživatelsky odladěný set-top-box s garantovanou podporou platformy VOYO a přizpůsobeným dálkovým ovládáním by mohl být velmi efektivním řešením pro některé cílové skupiny diváků. Zvláště pro divačky, které nejsou zběhlé v nejmodernějších technologiích.
Související glosa: Babička se ptá, kdy jí naladíme VOYO
VOYO Player by se hodil i tam, kde už jsou k dispozici jiná řešení
Výsledkem je, že videoportál VOYO může lovit diváky mezi různými cílovými skupinami, tedy nikoliv jen mezi lidmi, kteří využívají aplikace chytrých televizí.
V dnešní době by se hardwareový set-top-box s podporou VOYO dal využít v mnoha domácnostech i se staršími diváky, kteří by mohli sledovat obsah přes tuto plaformu vedle tradiční terestrické televize. Samozřejmě jen za předpokladu, že mají k dispozici vysokorychlostní internet. Dodejme, že zejména u důchodců to není samozřejmost.
Ovšem VOYO Player by se hodil i tam, kde už jsou k dispozici jiná řešení. Například do prodejen elektroniky nebo v prodejnách telekomunikačních operátorů, kteří vedle svých služeb nabízí klientům i celou řadu jiných multimediálních platforem. A pokud by někteří operátoři nabídli klientům “VOYO Player” se 4G simkartou bez počítání dat, mohla by mít podobná služba úspěch.
Můžete namítnout, že doba se posunula, a samostatné zařízení s podporou VOYO už není potřeba. Zvláště když si aplikaci VOYO můžete sami nainstalovat do podporovaného Andoid TV boxu nebo jiného chytrého zařízení. Ano, to je samozřejmě pravda.
Ovšem brandovaný a uživatelsky odladěný set-top-box s garantovanou podporou platformy VOYO a přizpůsobeným dálkovým ovládáním by byl mnohem efektivnějším řešením pro některé cílové skupiny diváků. Zvláště pro divačky, které nejsou zběhlé v nejmodernějších technologiích.
Není třeba podceňovat fakt, že mnoho důchodců žije samostatně a nejsou už v tak těsném kontaktu se svými nejbližšími. V takovém případě je nejjednodušší jim poskytnout fungující řešení na míru. A nabídnout jim ho prostřednictvím tradiční sítě elektro prodejen.
Až se Nova s platformou VOYO zaměří na všechny uvažované cílové skupiny, a pokud se domluví s mobilními operátory na vyjmutí VOYO z počítání dat, až pak lze věřit tomu, že Nova to se svým “milionovým cílem” – co do počtu předplatitelů – myslí opravdu vážně.
Není třeba podceňovat fakt, že mnoho důchodců žije samostatně a nejsou už v tak těsném kontaktu se svými nejbližšími. V takovém případě je nejjednodušší jim poskytnout fungující řešení na míru. A nabídnout jim ho prostřednictvím tradiční sítě elektro prodejen.
Video: Debata o placených streamingových službách. Získá VOYO milion předplatitelů?