Otevření národního fotbalového stadionu a nejatraktivnější zápas společně vysílaly volná i placená televize
Exkluzivní práva k vysílání tohoto zápasu měl Orange sport. Enormní zájem veřejnoprávní RTVS nakonec vedl k jednáním mezi operátorem Orange a tamní Unii ligových klubů, která řídí slovenskou Fortuna ligu a licencuje vysílaní jednotlivých zápasů.
Vysílací práva k fotbalové soutěži na Slovensku si před sezónou mezi sebe rozdělila RTVS společně s Orange sport. Všechny strany se na začátku domluvily na tom, že právo první volby se bude střídat. Jednou si nejatraktivnější zápas zvolila RTVS, podruhé Orange.
Ještě před třemi měsíci nebylo jasné, kdy přesně proběhne slavnostní otevření stadionu. Původně se uvažovalo o prosincovém utkání Slovanu se Žilinou, nakonec se vše zrealizovalo až po zimní pauze.
Orange výměnou za ztrátu exkluzivity obalil vysílání Dvojky svými sponzorskými vzkazy a reklamou na produkt Orange TV. Podobné ústupky ale nemůže dělat často, jinak se připraví o část diváků, kteří si platí tuto televizní službu právě kvůli exkluzivitě.
Orange sport měl do jisté míry štěstí, že se v rámci rotace práva první volby dostal právě k tomuto zápasu. Je zřejmé, že tento přenos chtěl využít jako trumf při získávání nových předplatitelů. Nakonec však po měsíc trvajících jednáních ustoupil a dovolil veřejnoprávní televizi, aby tento zápas mimořádně vysílala. Úvodní ceremoniál i slavnostní zápas se tedy vysílal jak na programu RTVS Dvojka, tak i na Orange sport.
Orange výměnou za ztrátu exkluzivity obalil vysílání Dvojky svými sponzorskými vzkazy a reklamou na produkt Orange TV. Lze se domnívat, že hodnota těchto spotů převýšila možný příjem z nových krátkodobých předplatných, které by operátor získal, kdyby přenos vysílal skutečně exkluzivně.
Zároveň je potřeba poznamenat, že RTVS po svém vstupu do produkce přenosu nabídla divákům skutečně zajímavý předzápasový program, který měl více než hodinu. Vzájemná spolupráce obou subjektů se v tomto případě vyplatila.
Orange ale nemůže podobné ústupky dělat často, jinak by se připravil o část diváků, kteří si platí tuto televizní službu právě kvůli exkluzivitě.
Analýza: Může terestrika přilákat diváky placených platforem? Jen když získá velké značky