Orange na Slovensku: Ligu mistrů jsme potřebovali, exkluzivní obsah však není rozhodující
Liga mistrů byla pro operátora Orange SK klíčem ke zviditelnění televizní služby. Od příští sezóny však operátor zvažuje, že se o exkluzivní produkt rozdělí se svými konkurenty. Znamenalo by to výrazný posun na slovenském trhu.
Telekomunikační operátor Orange na Slovensku má po mnoha letech nového ředitele, který poskytl rozhovor slovenskému deníku SME, resp. jeho ekonomickému webu INDEX. Generální ředitel Federico Colom se vyjádřil prakticky ke všemu, co souvisí s působením slovenské mobilní jedničky. Jednou z nejzajímavějších částí rozhovoru však byla pasáž, kde mluvil o Lize mistrů. Orange totiž díky úzké spolupráci s O2 TV zakoupil exkluzivní práva pro slovenský trh. Spolu s tím spustil čtyři sportovní programy a doplnil své portfolio služeb o satelitní televizní službu.Podle údajů, které cituje deník SME, se počet klientů televizních služeb Orange zvýšil zhruba o třetinu na 95 domácností. Většina těchto klientů si však platí IPTV službu. Satelitní platforma má podle údajů, které nedávno zveřejnil web Živé.sk pouze kolem 10 tisíc domácností. Šéf operátora však i v těchto číslech vidí pozitiva.
„Jsme spokojeni, máme však vyšší ambice. Snažíme se zlepšovat, v počtu předplatitelů pay TV jsme nejrychleji rostoucí operátor na trhu,“ říká generální ředitel Orange Slovensko.
Liga mistrů byla pro operátora klíčem ke zviditelnění televizní služby. „Myslíme si, že Liga mistrů významně pomohla zviditelnit naši televizní službu a obnovit momentum. Museli jsme do ní investovat, jelikož jsme potřebovali velkou věc, abychom zdůraznili, že Orange je zde,“ dodal Federico Colom.
Generální ředitel Orange Slovensko: „Naši strategii není mít exkluzivní obsah pro naše zákazníky. Naši strategii je nabídnout klientům co nejvíc obsahu jak jen to bude možné. Exkluzivně nebo ve spolupráci s jinými operátory.“
Od příští sezóny však operátor zvažuje, že se o exkluzivní produkt rozdělí se svými konkurenty. Znamenalo by to výrazný posun na slovenském trhu, kde Liga mistrů v předchozích letech byla vždy doménou pouze jednoho operátora. Před Orangem měl vysílací práva několik let Slovak Telekom, který je vysílal na DIGI Sportech. Tehdy však bylo k dispozici ještě i volné vysílání, které zajišťovala veřejnoprávní RTVS. Ta přinášela jeden volně dostupný zápas z každého hracího kola.
Šéf operátora přitom zdůraznil, že exkluzivní obsah není pro operátora klíčový. „Naši strategii není mít exkluzivní obsah pro naše zákazníky. Naši strategii je nabídnout klientům co nejvíc obsahu jak jen to bude možné. Exkluzivně nebo ve spolupráci s jinými operátory,“ uvedl ředitel Orange SK.
Faktem je, že obsah sportovních stanic Orange sport je na slovenském trhu většinově exkluzivní. Tyto programy totiž přebírají většinu obsahu z O2 TV Sport. Vedle Ligy mistrů jde o přenosy české fotbalové Fortuna ligy, hokejové Tipsport extraligy a dalších podniků, které svým divákům v ČR servíruje operátor O2 TV. Navíc, Orange sport ještě přináší vybrané zápasy slovenské fotbalové Fortuna ligy, které nemá k dispozici žádný další operátor.
Federico Colom nechtěl upřesnit sumu, za kterou Orange koupil práva na Ligu mistrů. Neoficiálně se mluví o částce cca 10-12 mil. EUR pro slovenský trh. Z důvodu mlčenlivosti však podobnou sumu nemůže nikdo oficiálně potvrdit.
Zajímavost: Prosinec s DIGI TV – Digi sporty a Premier sport pro všechny včetně diváků Chytré antény