Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
Průzkum pro operátora Telly se uskutečnil na vzorce jednoho tisíce respondentů a vyplynulo z něj, že 72 procent českých diváků má aktuálně předplacenou některou televizní službu. Z odpovědí respondentů dále vyplývá, že 18 procent diváků nemá o placené televizní služby zájem a nikdy si je nepořídili. Nejčastěji kvůli finanční náročnosti a malému zájmu o televizní vysílání. Desetina diváků tyto služby využívala v minulosti, aktuálně je ale nemá předplacené.
Naopak zbývajících 72 procent českých diváků platí za příjem televizního vysílání u některého z operátorů. Coby nejčastější důvody respondenti uváděli velkou nabídku televizních kanálů, možnost přetáčet si pořady, nahrávat je a sledovat na mobilním telefonu, počítači a dalších zařízeních.
„Diváků, kteří si platí nějakou televizní službu rok od roku přibývá. Podíl 72 procent se v případě českého trhu může zdát vysoký, na západ od našich hranic je tento podíl vždy přes 90 procent,“ říká Jan Schöppel, marketingový ředitel Telly.
Operátor zveřejnil i podíly jednotlivých způsobů příjmu televizních programů. Dominantním příjmem televizního signálu je stále pozemní vysílání (34 procent), na kabelové a IPTV vysílání připadá dohromady 32 procent. Příjem prostřednictvím satelitního zařízení využívá v Česku 12 procent televizních konzumentů. Streamingové video služby na vyžádání pak má v oblibě 22 procent tuzemských diváků.
Většina diváků (62 procent) sleduje televizní pořady a filmy (živě i odloženě) dvě až tři hodiny. 19 procent respondentů se dívá méně než hodinu a naopak pět procent sleduje každý den obrazovku televizoru více než pět hodin.
Z průzkumu dále vyplývá, že 73 procent diváků televizi sleduje denně nebo nejméně čtyři dny v týdnu. Každý pátý divák sleduje vysílání nejvýše tři dny v týdnu.
Výsledky průzkumu agentury Skála & Šulc zaslal novinářům operátor Telly prostřednictvím tiskové zprávy. Podrobněji se budeme podílům a perspektivám placeného televizního příjmu v České republice věnovat v pondělní analýze.
Odkaz na analýzu: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
Mezi nejčastější důvody sledování placené televize uváděli diváci velkou nabídku televizních kanálů, možnost přetáčet si pořady, nahrávat je a sledovat na mobilním telefonu, počítači a dalších zařízeních.