Nova a Prima mají novinky v oblasti OTT platforem
Dvě největší komerční televize na českém trhu si zdatně konkurují nejen v oblasti tradičního televizního vysílání, sledovanosti a příjmů z reklamy. Obě skupiny stále více investují i do televizního vysílání budoucnosti, tedy do streamingových platforem, kde mohou svůj obsah poskytnout divákům přímo přes internet na bázi OTT služeb a B2C modelu.
A v souvislosti s OTT platformami mají obě televizní společnosti zajímavé novinky. Ta první se týká Novy.
Generální ředitel CME Didier Stoessel se nechal slyšet, že jim vedená skupina pracuje na vytvoření nové FAST platformy, tedy bezplatně dostupné televizní platformy, která bude distribuovat různé televizní programy přes internet. Tento projekt je sice momentálně ještě ve fázi vývoje, nicméně Nova, resp. CME patří k několika málo subjektům, které si mohou dovolit spustit podobný projekt na českém nebo slovenském trhu.
Televizní skupina Prima nedávno oznámila, že její nová streamingová platforma prima+ se již blíží k hranici 90 tisíc platících diváků, resp. překročila hranici 85 tisíc lidí, kteří si platí za balíčky s omezeným množstvím reklamy a s exkluzivním obsahem, případně za možnost sledování obsahu úplně bez reklam. To je velmi zajímavý úspěch už po zhruba 5 měsících fungování vynovené platformy. Celkem platformu prima+ využívá téměř 700 tisíc diváků.
Platforma prima+ původně působila pod značkou iPrima, resp. Prima PLAY. Významnou změnou kromě nové značky je především posílení vlastního dramatického obsahu, který se k divákovi dostává skrz placený streaming.
Prima sice nabízí v rámci své platformy i bezplatné balíčky podporované reklamou. Její úspěch s placenými tarify zároveň naznačuje, že určitá část televizních diváků přesycena reklamou v tradičním televizním vysílání. Tito diváci jsou ochotni si připlatit buďto za nižší objem reklamy, nebo za sledování televizního obsahu úplně bez reklam. Součástí placených tarifů prima+ je i vyšší obrazová kvalita.
Generální ředitel CME Didier Stoessel se nechal slyšet, že jim vedená skupina pracuje na vytvoření nové FAST platformy, tedy bezplatně dostupné televizní platformy, která bude distribuovat různé televizní programy přes internet. Šéf TV Prima Marek Singer uvedl, že streamingová platforma prima+ překročila hranici 85 tisíc lidí, kteří si platí za prémiové balíčky s omezeným množstvím reklamy a s exkluzivním obsahem.