Netflix získal méně nových předplatitelů než očekávali někteří analytici
Publikováno 20. 4. 2023
0
Globální streamingová služba Netflix oznámila své výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Její celkový přírůstek nových platících uživatelů však nesplnil očekávání analytiků. Netflix sice přidal 1,75 milionu nových abonentů, ovšem očekávání některých předních analytiků byla ještě zhruba o půl milionu vyšší. Vedení společnosti zároveň mezi řádky přiznalo, že mírně přehodnocuje svou politiku zpoplatnění sdílení hesel. Na trzích, kde tuto novinku zavedla, se totiž setkává s tzv. „cancel reaction“, tedy s odmítnutím ze strany uživatelů. Tato reakce ovlivňuje i celkový růst počtu platících uživatelů, podle některých ohlasů by však mělo jít pouze o přechodný jev. Společnost zatím neupřesnila cenu, za kterou bude možné sdílet placený účet na domovském trhu v USA.
Pokud jde o počet lidí využívajících levnější placenou verzi Netflixu s reklamou, společnost uvedla, že tuto možnost v USA využívá přibližně 1,7 procenta tamních klientů. Mezikvartálně jde o růst o necelý jeden procentní bod. V reálných číslech to znamená, že levnější reklamní předplatné od Netflixu využívá více než 1 milion skutečně platících lidí.
Podrobně se Netflixu věnujeme v pravidelné analýze v sekci Svět streamingu.
Související článek: Zájem o levný balíček Netflixu s reklamou je zatím relativně nízký kvůli omezené dostupnosti
Poznámka: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje