Netflix v USA poprvé zaznamenal úbytek předplatitelů
Služba přišla o 130 tisíc zákazníků v USA. Mimo USA v různých zemích však získala celkově 2,5 milionu nových klientů. Mezinárodní expanze Netflixu výrazně pomohla, už nyní má o 31 milionů více předplatitelů ve světě než na území USA. Pokles na domácí půjde je však velmi nepříjemný vzhledem k tomu, že vedení společnosti předpokládalo růst na všech frontách.
Sílící konkurence od jiných poskytovatelů exkluzivního streamovaného obsahu však může způsobit, že Netflix bude mít v budoucnu větší problémy udržet dlouhodobý růst na americkém trhu. V následujících letech totiž služba přijde o značnou porci sledovaného obsahu.
Disney před spuštěním vlastní prémiové streamingové služby stahuje z Netflixu veškerou svou produkci i pořady dceřiných společností. Z nabídky tak zmizí filmy, seriály a dokumenty od Marvelu, Pixaru, National Geographic a dalších značek, které Netflix postupně přidával do videotéky prakticky od svého vzniku.
Netflix je sice známý především pro svou fenomenální vlastní produkci, nicméně ta je i fenomenálně nákladná. Společnost za ni utratí většinu svých příjmů. Uvedení jakéhokoliv seriálu přitom má jen omezený efekt, jelikož všechny nové epizody lze zhlédnout v průběhu jednoho měsíčního předplatného.
Další zlou zprávou pro streamingovou jedničku je však ztráta práv k pořadům NBC Universal. Z produkce NBC totiž pochází nejsledovanější seriál Netflixu, dávno skončený sitcom Kancl (The Office). I další pořady televizních společností však zajímají publikum. Pokud dojde k výraznému ztenčení nabídky, může to způsobit odliv předplatitelů směrem ke konkurenci.
Netflix je sice známý především pro svou fenomenální vlastní produkci, nicméně ta je i fenomenálně nákladná. Společnost za ni utratí většinu svých příjmů. Uvedení jakéhokoliv seriálu přitom má jen omezený efekt. Díky politice Netflixu, který uvolňuje každou sérii vždy najednou vám k zhlédnutí všech nových epizod stačí jedno měsíční předplatné.
Většina předplatitelů si zatím platí Netflix dlouhodobě. Ve světle fragmentace obsahu do většího počtu streamingových služeb však vznikne tlak na cenu. Všechno, co jste doposud měli na jednom místě, si budete muset předplácet ve 2-3 různých službách. To může způsobit, že část diváků upřednostní krátkodobé předplatné, které si obnoví pouze v případě nějaké nové seriálové premiéry.
Ve světle fragmentace obsahu do většího počtu streamingových služeb však vznikne tlak na cenu. Všechno, co jste doposud měli na jednom místě, si budete muset předplácet ve 2-3 různých službách.