Netflix se významně začlenil do filmového distribučního cyklu
Dlouhá léta platilo, že významný film se nejprve objeví v kinech, následně v půjčovnách a na pay-per-view kanálech, pak na VHS/DVD/Bluray a v dalším kole na prémiových programech typu HBO. Až následně film dostal na neplacené programy. U filmů v USA mnohdy trvalo 18-24 měsíců než se dotyčný snímek dostal na bezplatné programy. Netflix se však „vklínil“ do tohoto distribučního mixu tak, že získá právo exkluzivního uvedení hned po kinech a videopůjčovnách.
K tématu: Prosadí se u streamingových služeb model pay per view?
V případě filmů od Sony Pictures tak bude v následujících letech platit upravený distribuční cyklus. Nejprve uvedení v kinech. Po několika týdnech od konce promítání následuje zpřístupnění v placených on-line půjčovnách formou pay-per-view, tedy časově omezeného pronájmu za dedikovaný poplatek. Následně se film exkluzivně dostane do filmotéky Netflixu, a až pak s určitým odstupem si jej budou moci pustit diváci na placených programech HBO, Cinemax, Showtime, Starz a dalších.
Netflix si tímto krokem hodlá pojistit svou pozici vůči konkurentům. Další významní hollywoodští producenti a distribuční skupiny mají totiž vlastní streamingové platformy, kde rovněž uvedou svá díla exkluzivně. Nejobávanějším konkurentem Netflixu je služba Disney+, která hodlá uvádět filmy skupiny Walt Disney Company včetně Pixar a dalších studií exkluzivně přímo ve své platformě. Většina filmů se sice i nadále bude uvádět v kinech, Disney však u některých titulů hodlá obejít tradiční kina a uvádět je výhradně on-line formou pay-per-view.
Netflix si tímto krokem hodlá pojistit svou pozici vůči konkurentům. Další významní hollywoodští producenti a distribuční skupiny mají totiž vlastní streamingové platformy, kde rovněž uvedou svá díla exkluzivně.