Netflix měl ve středu krátký výpadek, který pocítili diváci v Evropě
Ve středu večer měl Netflix problém, který se projevil zejména v Evropě, kdy se část zájemců nedostala k obsahu skrz prohlížeč. Výpadek trval přibližně hodinu a zhruba po 19. hodině středoevropského času už bylo vše v pořádku. Nedostupnost služeb se však projevila zejména při pokusu o přehrání obsahu na webstránce Netflixu. Přístup přes mobilní aplikace a chytré televizory fungovala většinou bez přerušení. Výpadek některých služeb byl zaznamenán na webu Down Detector, Netflix se za něj následně omluvil a přiznal krátce trvající problémy s přístupem v Evropě a částečně i v USA.
Nejznámější streamingová platforma Netflix se v období většího zájmu o sledování obsahu z domova snaží zajistit co nejhladší chod svých služeb. Netflix – podobně jako další velcí OTT operátoři – přistoupil v posledních dvou týdnech ke snížení obrazové kvality poskytovaného obsahu s cílem zvýšit úsporu dat při očekávaném výraznějším zájmu diváků o přehrávání obsahu. Výsledkem je, že došlo k úspoře v datovém toku v průměru o 25 procent, přičemž průměrný divák by neměl postřehnout rozdíl v obrazové kvalitě. Ten se projeví jen u televizorů s nadprůměrnou úhlopříčkou.
Názor k tématu: Časté výpadky poškozují nejen operátora, ale i platformu