Neplacené streamingové služby se snaží konkurovat velkým hráčům
Na trhu je však už několik platforem cílících výhradně na neplatící diváky. Jednou z nich je Pluto TV od ViacomCBS, dalším hráčem je například Plex TV. V některých menších zemích se podobné služby z různých důvodů nemohou výrazněji prosadit, jelikož jim chybí atraktivní obsah.
Navzdory komplikované situaci na reklamním trhu se v některých zemích stále více prosazují neplacené streamingové služby, které nabízejí vybraný obsah zdarma obalený reklamou. O podobné strategii uvažují i někteří poskytovatelé prémiového obsahu, ovšem v jejich případě jde jen o uvolnění několika málo dílů pro neplatící uživatele. Na trhu je však už několik platforem cílících výhradně na neplatící diváky. Jednou z nich je Pluto TV od ViacomCBS, dalším hráčem je například Plex TV.Mnoho obsahu zdarma nabízí i největší videoportál YouTube, který v letošním roce začal globálně poskytovat i vybrané sportovní přenosy bez placení. Momentálně lze sledovat například americkou baseballovou ligu MLB bezplatně a bez registrace.
V některých menších zemích se neplacené streamingové služby z různých důvodů nemohou výrazněji prosadit – například kvůli tomu, že nemají v nabídce dostatek zajímavého licencovaného obsahu. Průzkumy trhu však naznačují, že případná expanze se vyplatí i do míst, kde sice nežijí desítky milionů obyvatel, ale jsou zde miliony lidí s dostatečným „apetítem“ pro volně dostupný obsah.
Pokud jde o konzumaci preferovaného obsahu, většina diváků stále upřednostňuje sledování filmů a seriálů přímo na televizi. Počítač, mobil nebo tablet tedy nejsou pro značnou část lidí dostatečné. Podobný trend týkající se sledování obsahu přímo na televizi lze vysledovat i z jiných průzkumů.
Takovou zemí může být například Finsko nebo Česká republika. Zatímco v případě českých diváků nadnárodní operátoři počítají s tím, že je zde omezený dopyt po placeném obsahu, u Finska je podobný vývoj překvapivý. Výzkum společnosti DNA Digital Lifestyle Survey však naznačuje, že až 73 percent respondentů upřednostňuje sledování volně dostupného obsahu prostřednictvím streamingu. Na druhou stranu, placené služby i přesto využívá zhruba 50 procent respondentů. Zde je tedy viditelný průnik mezi oběma skupinami, zároveň však platí, že pro tři čtvrtiny diváků je důležitý dostatek neplaceného obsahu.
Pokud jde o konzumaci preferovaného obsahu, většina diváků stále upřednostňuje sledování filmů a seriálů přímo na televizi. Počítač, mobil nebo tablet tedy nejsou pro značnou část lidí dostatečné. Podobný trend týkající se sledování obsahu přímo na televizi lze vysledovat i z jiných průzkumů. Mobilní sledování zatím rozhodně není pro většinu lidí dostatečně uspokojivé.
Průzkumy naznačují, že případná expanze se vyplatí i do míst, kde sice nežijí desítky milionů obyvatel, ale jsou zde miliony lidí s dostatečným „apetítem“ pro volně dostupný obsah. Takovou zemí může být i Česká republika.