Německá rocková televize RCK známá i z Deluxe Music končí kvůli nezájmu operátorů
Poplatky za šíření byly patrně rozhodující položkou v rozpočtu televize. Jedinou možností zachování vysílání bylo přejít na volně dostupný režim a financovat provoz stanice z reklamy.
Německá rocková hudební televize RCK ukončila své vysílání. Stalo se tak poté, co se nedohodla na dalším působení s německými operátory placené televize. Poplatky za šíření byly patrně rozhodující položkou v rozpočtu televize. Jedinou možností zachování vysílání bylo přejít na volně dostupný režim a financovat provoz stanice z reklamy. To však v současné době nebylo možné vzhledem k pandemické situaci, která způsobuje výrazný pokles příjmu z reklamy pro všechny televize na všech trzích. Německý trh se navíc vyznačuje velmi silnou konkurencí. O porci z reklamního koláče se dělí stále více značek.Právě Německo má s volně dostupnými hudebními televizemi bohaté zkušenosti. Jejich „přetlak“ občas způsobuje, že některé musí ustoupit silnějším značkám. Jedním z příkladů je někdejší ikonická hudební televize VIVA, která musela uvolnit místo německé verzi MTV. Ta se do volného vysílání vrátila po několika letech v čistě placeném režimu. Vlastník stanic MTV a VIVA nechtěl, aby si vzájemně „kanibalizovaly“ své publikum, a proto rozhodl o stažení značky VIVA, která měla kdysi u diváků silnější ohlas než MTV.
Případ televize RCK TV je však přece v něčem jiný. Pay-tv operátoři v Německu mají totiž k dispozici mohou jiných alternativ, které mohou použít, a mnozí i využívají šíře portfolia skupiny ViacomCBS, která nabízí celou řadu hudebních stanic. Menší a nezávislí mediální hráči mají za těchto okolností mnohem náročnější pozici, a mnohdy nemohou dlouhodobě konkurovat globálním korporacím.
Čeští diváci mohli znát značku RCK díky přítomnosti v rockových blocích na volně dostupné satelitní televizi Deluxe Music.
Jedinou možností zachování vysílání bylo přejít na volně dostupný režim a financovat provoz stanice z reklamy. To však v současné době nebylo možné vzhledem k pandemické situaci, která způsobuje výrazný pokles příjmu z reklamy pro všechny televize na všech trzích.