Cenová válka mezi tradičními lineárními operátory a jejich online konkurencí se vystupňovala do bodu, kdy SKY Deutschland už nebyla ochotna přeplatit nejvyšší nabídku. Operátor se tak dostal do paradoxní situace. V příští celé sezóně se ještě bude dělit o Ligu mistrů s konkurenčním DAZN. Jeho abonenti však už vědí, že od sezóny 2021/2022 budou muset přejít ke konkurenci, pokud chtějí mít i nadále přístup k zápasům Ligy mistrů.
Tato soutěž je na německém trhu v jistém smyslu cennější než domácí Bundesliga. Důvodem je, že Německo má automaticky garantováno až 4 místenky pro své týmy přímo v základních skupinách Ligy mistrů. Díky tomu mají všechny hrací dny (úterní i středeční) neocenitelnou hodnotu pro pay-tv operátory bez ohledu na to, kdo zrovna vlastní práva.
Zajímavé je, že SKY už podruhé tahala v jednáních za kratší konec. Už před minulou sezónou byla nucena opustit exkluzivitu. Většina celých zápasů se přesunula na platformu DAZN. Sky si mohla ponechat vybraná utkání a její největší zbraní bylo, že mohla vysílat konferenční přenosy všech zápasů. Skalní fanoušci Ligy mistrů tak mohli i nadále sledovat všechny zápasy na SKY, ale pouze přerušovaně v rámci konference. Celá utkání bez přerušení vysílala až na výjimky platforma DAZN.
Když se tato tradiční pay-tv platforma dostala pod kontrolu amerického konglomerátu COMCAST, očekávalo se, že ji to posílí i v jednáních o nejlukrativnější sportovní práva. Zatím však platí, že SKY ani pod svým novým vlastníkem nedokáže konkurovat ekonomicky silným globálním hráčům.
SKY a DAZN zřejmě budou jednat o další spolupráci
Dalším překvapivým aspektem je fakt, že SKY ani pod svým novým vlastníkem nedokáže konkurovat ekonomicky silným globálním hráčům. Když se tato tradiční pay-tv platforma dostala pod kontrolu amerického konglomerátu COMCAST, očekávalo se, že ji to posílí i v jednáních o nejlukrativnější sportovní práva. Zatím však i nadále platí, že skupina SKY se nehodlá angažovat v cenových válkách.
Na druhou stranu, pro klienty SKY ještě není ani zdaleka nic ztraceno. Jakmile se přiblíží sezóna 2021/2022, lze očekávat další jednání všech stran o podobu následné spolupráce. SKY už nyní v Německu a v Itálii šíří dva lineární programy DAZN. Její abonenti tak mají částečný přístup k lukrativnímu obsahu. SKY dokonce nabízí předplatné DAZN jako bonus ke svým nejvyšším balíčkům.
Nelze tedy zatím předpovědět, zda Liga mistrů skutečně zmizí z obrazovek SKY Deutschland. Mnohem pravděpodobnější je varianta, že diváci tohoto a dalších operátorů se dostanou alespoň k omezené nabídce přenosů.
Aktuální situace však vypadá tak, že streamingová platforma Amazon Prime bude vysílat všechny úterní zápasy Ligy mistrů, zatímco DAZN získala pro sebe právo vysílat všechna středeční utkání. Do mozaiky se přidávají i programy veřejnoprávní televize ZDF, která bude moci vysílat živě alespoň finálový duel a hodlá zakoupit i sestřihy všech dalších utkání.
Poznámka k titulní fotografii: Jde o screenshot titulní stránky k produktu Sky Ticket od Sky Deutschland z roku 2018.
Doporučujeme: Orange na Slovensku – Ligu mistrů jsme potřebovali, exkluzivní obsah však není rozhodující