Největší satelitní operátor zatím nevznikne, i když mělo jít o hotovou věc
Zástupci satelitních služeb DIRECTV a DISH Network jednali o fúzi několik měsíců. Výsledkem by byla „super služba“, která by měla přes 20 milionů platících klientů. Nakonec se jednání zasekla především na tom, jaká výše dluhů vlastníka DISH Network by měla být odepsána. Silnějším z této dvojice je DIRECTV, kterou vlastní největší americký telekomunikační operátor AT&T. Tato služba se tedy může opřít o zázemí velmi silného majitele, a není existenčně ohrožena. Konkurenční DISH Network však bojuje právě s vysokou mírou zadlužení, a jeho další rozvoj je výrazně omezen.
Zajímavé přitom je, že vysoká míra zadlužení byla způsobena snahou o expanzi na trh mobilních služeb. Na tomto vysoce konkurenčním trhu však majitelé skupiny DISH neuspěli.
Jak DirecTV, tak DISH Network provozují velmi silné TV služby v on-line prostředí. DISH Network je dokonce průkopníkem v této oblasti, jelikož svou internetovou placenou televizi SLING spustil jako vůbec první významný hráč na trhu, již před 10 lety.
DIRECTV provozuje streamingovou platformu DIRECTV Stream, ovšem primárně se stále ještě zaměřuje na placenou satelitní televizi, a on-line platforma slouží jen jako doplněk. Cenově je tedy služba DIRECTV Stream poměrně neatraktivní, neboť jednotlivé programové balíčky jsou výrazně dražší než u konkurenčních internetových služeb.
Spojení DIRECTV a DISH Network by tak mohlo přinést výrazné výhody pro klienty obou operátorů, i celkové průměrné zlevnění placené televize přes internet.
Je zřejmé, že primárním způsobem distribuce placených programů a významného audiovizuálního obsahu se v nejbližších letech stane internetový streaming. Ovšem placená satelitní televize ještě zdaleka neřekla své poslední slovo.
Jednání o fúzi sice ztroskotala, obě společnosti ale stále mohou dosáhnout spolupráce alespoň v strategicky důležitých oblastech. V Evropě je například běžná spolupráce konkurenčních satelitních v oblasti sdílení satelitní kapacity, díky čemuž mohou všichni konkurenti výrazně optimalizovat své náklady za satelitní šíření. V USA zatím není podobný postup příliš obvyklý. Důvodem je, že na trhu jsou pouze dva významní konkurenti.
Satelitní šíření si však vyžaduje nemalé náklady, a proto je spolupráce větších skupin nutná. Projevilo se to už před 15 lety na trhu placeného satelitního rádia. Dvě ostře konkurenční skupiny Sirius a XM se sloučily do společné firmy, a to znamenalo záchranu placeného rozhlasového vysílání, které je v USA stále ještě velmi populární.
Jak DirecTV, tak DISH Network provozují velmi silné TV služby v on-line prostředí. DISH Network je dokonce průkopníkem v této oblasti, jelikož svou internetovou placenou televizi SLING spustil jako vůbec první významný hráč na trhu, již před 10 lety. DIRECTV provozuje streamingovou platformu DIRECTV Stream, ovšem primárně se stále ještě zaměřuje na placenou satelitní televizi, a on-line platforma slouží jen jako doplněk.