Nejstarší síť sportovních televizí dostala nový název podle sázkové kanceláře
Jedna z nejstarších sítí sportovních televizí Bally Sports se nově identifikuje názvem FanDuel Sports. Změna se dotkla všech kanálů této sítě. Je zajímavé, že tato síť ještě předpřed několika lety patřila do portfolia skupiny Walt Disney Company. Disney ovšem neměl jednoznačně stanovenou rozvojovou strategii, a jen dva roky po koupi regionálních sportovních stanic se je rozhodl prodat.
Původní televizní síť Bally Sports se zmítá v dlouhodobých finančních problémech, a partnerství se značkou FanDuel jí může pomoci zlepšit ekonomickou kondici. Změna názvu na FanDuel Sports Network byla očekávaná, a dochází k ní prakticky bezprostředně po skončení baseballové sezóny, a startu nové sezóny hokejové NHL a basketbalové NBA. Právě profesionální týmy NHL a NBA jsou klíčovými příjemci peněz z vysílacích práv, které vlastní tato síť. FanDuel Sports Network však zachovala partnerství i s několika baseballovými týmy. Díky probíhajícímu procesu restrukturalizace si tato televizní síť ponechává sportovní práva jen v těch oblastech, kde může fungovat ziskově.Zajímavé je, že změna názvu se výrazně nepromítla do vysílání. Kromě značky totiž zůstalo vše při starém, včetně jednotlivých programových bloků a on-air grafiky. Sportovní přenosy produkované touto sítí tak vypadají identicky jako před změnou, došlo jen k „přelepení“ původní značky novým názvem.
Stanice FanDuel Sports jsou součástí nejstarší sportovní televizní sítě v USA, a prakticky i v rámci televizního trhu ve světě. Jednotlivé televize fungují již od 80. let, síť původně vznikla z placených sportovních televizí vysílajících po kabelu, a později i přes satelit. Nejstarší televize v rámci této sítě působila již od konce 70. let, ovšem většina stanic se k síti připojila v 80. a 90. letech.
Jednotlivé programy původně působily pod značkou SportsChannel, která byla klíčovým partnerem profesionálních klubů NHL a NBA až do poloviny 90. let. Následně se tyto stanice staly součástí skupiny 20th Century FOX, která vytvořila novou síť FOX SportsNet. Většina stanic pak působila pod značkou FOX SportsNet případně FOX Sports.
Ještě letos v lednu bylo oznámeno, že strategickým partnerem těchto televizí bude technologická společnost Amazon, která je začlení do své streamingové služby Amazon Prime Video. Tato společnost měla v plánu úplně ovládnout svět lineárního placeného sportovního vysílání. Po několika měsících však od svého záměru upustila.
Disney koupil sportovní televize. Po dvou letech je prodal s obrovskou ztrátou
V roce 2017 koupila tyto programy skupina Disney za 20 miliard dolarů, aby je o dva roky později prodala současnému vlastníkovi Diamond Sports Group za polovinu, tedy za 10 miliard. Disney totiž tehdy neměl jednoznačně stanovenou rozvojovou strategii, a proto se těchto programů zbavil výrazně pod cenu.
Ironické je, že Disney chtěl kabelové sportovní stanice rozvíjet, ovšem následně se rozhodl všechny své prostředky vrhnout do prémiového on-line streamingu, a do vytvoření placené streamingové služby Disney+. Proto v roce 2019 prodal stanice FOX Sports, které mu do nové rozvojové strategie nezapadaly.
Sportovní stanice se pak přejmenovaly na Bally Sports díky partnerství se sítí kasin. Bez silného vlastníka se však dostaly do ekonomických problémů. Do značné míry to bylo v důsledku pandemie Covidu, která způsobila výrazné ekonomické škody sportovním klubům i prémiovým televizím.
Ještě letos v lednu bylo oznámeno, že strategickým partnerem těchto televizí bude technologická společnost Amazon, která je začlení do své streamingové služby Amazon Prime Video. Tato společnost měla v plánu úplně ovládnout svět lineárního placeného sportovního vysílání. Po několika měsících však od svého záměru upustila.
Regionální stanice Bally Sports jsou poslední rok v insolvenci, a snaží se udržet v chodu. V rámci komplikovaných jednání se sportovními kluby se vzdaly části vysílacích práv v některých amerických regionech, které jim přinášely největší ztráty. Změna názvu na FanDuel Sports může této síti krátkodobě pomoci. Management však má před sebou ještě hodně dlouhou cestu, aby se tyto tradiční televizní stanice dostaly do černých čísel.
Doporučená související analýza: Souboj dvou světů. Je tradiční televize stále silná nebo ji válcují streamingové služby?