Nejnovější Batman se objeví na HBO Max dříve než 45 dní po kinopremiéře
Největší mediální a filmové produkční skupiny původně plánovaly, že se pokusí obejít tradiční kinodistribuci tím, že umístí veškeré své nové filmy výhradně na trh placeného streamingu. Ovšem, následně se ukázalo, že tradiční kinodistribuce je pro tržby hollywoodských studií stále ještě nepostradatelná. Své původní plány tak přehodnotila nejen skupina Warner Media, ale i největší producent Disney.
Ani jedna z těchto skupin nakonec nenašla odvahu uvádět své nové filmy výhradně na internetu. Samotná skupina Disney dokonce změnila plány i v oblasti tradičních televizních kanálů. Skupina původně chtěla uzavřít své placené TV stanice, a vše vsadit na trh placeného streamingu. Nakonec však uzavřela jen menší část svých programů, a při pohledu na tržby lze pochopit, proč se do dalšího zavírání příliš nehrne. Placený streaming sice přinesl skupině Disney v prvním letošním kvartále tržby ve výši 4,7 miliardy dolarů. Tradiční televizní byznys však vydělal až 7,7 miliardy dolarů. Podrobně jsme o tom psali zde.
Pokud v minulém desetiletí platilo heslo „content is king“, nyní v podobném duchu platí nové heslo „streaming is king“. Ovšem ukazuje se, že tradiční modely budou zřejmě fungovat ještě mnohem déle než se předpokládalo. Platí to nejen o tradiční kinodistribuci, ale i o běžném lineárním televizním vysílání.
S určitou dávkou sentimentu lze říci, že tradiční televize ani kinodistribuce rozhodně není mrtvá, a jednotlivé modely mohou koexistovat vedle placeného streamingu ještě několik let, možná dokonce i více než jedno desetiletí.
K tématu: Tradiční kino je pro distribuci nových filmových titulů stále klíčové
Další informace: Disney mění strategii, není připraven zavřít své lineární kanály kvůli Disney+