Názor: Voyo s 1 milionem předplatitelů do 5 let? To zní jako sci-fi
Chápu rozhodnutí Novy přesunout svůj ikonický seriál Ordinace v růžové zahradě výhradně do online prostředí na platformu Voyo. Není ale příliš reálné, aby Voyo získalo 1 milion předplatitelů do pěti let, tak jak si vedení Novy přeje.
Seriál Ordinace v růžové zahradě bude pokračovat i po letní pauze, ale jen v rámci placené videotéky Voyo. Podobný vývoj se očekával, jelikož Ordinace je až příliš dobře zavedeným produktem na to, aby se jej Nova jednoduše vzdala. Novinka Anatomie života si své stabilní publikum teprve nachází, ovšem Ordinace může skutečně fungovat jako lákadlo na nové předplatitele videoslužby Voyo.Velmi pozitivním krokem je i samotné obsahové posílení Voya, například o vybrané exkluzivní sportovní přenosy. Pokud Nova ve svém úsilí vytrvá, může za několik let počítat předplatitele Voya ve stovkách tisíc.
Ovšem 1 milion abonentů do 5 let? Ano, chápu, že je potřeba mít vysoké cíle, od vedení Novy bych ale čekal poněkud větší smysl pro realitu. Nova doposud prakticky nezveřejňovala počet abonentů portálu Voyo, jelikož ten se podle nepotvrzených informací pohyboval v nižších desítkách tisíc. Přitom Voyo už funguje nejméně 10 let, a Nova v minulosti zkoušela několik významných cenových akcí, které měly přilákat nové předplatitele. I přesto tato služba nepřilákala masy platících diváků.
Seriál Ordinace může přilákat nové abonenty, ale maximálně ve stovkách tisíc, nikoliv v jednotkách milionů. Nezapomínejme, že z hlediska cílové skupiny je tento seriál určen především pro ženy ve středním věku a pro starší divačky. Mladší ročníky mají své idoly na Netflixu, na YouTube a v dalších platformách.
Už několik let se mi zdá, že předplatné Voyo už má každý, kdo jej chce mít. Seriál Ordinace může přilákat nové abonenty, ale maximálně ve stovkách tisíc, nikoliv v jednotkách milionů. Nezapomínejme, že z hlediska cílové skupiny je tento seriál určen především pro ženy ve středním věku a pro starší divačky. Mladší ročníky mají své idoly na Netflixu, na YouTube a v dalších platformách.
Pokud jste však divačkou ve věku 30+, patrně už máte děti, a na televizi nebo streaming vám zbývá méně času než za mlada. Je silný předpoklad, že svou malou porci volného času věnujete spíše konzumaci tradičního televizního programu před videem na vyžádání. Z tohoto důvodu nelze čekat, že by počty předplatitelů platformy Voyo v následujících letech strmě rostly jen kvůli Ordinaci.
Jeden milion předplatitelů do 5 let tak zní spíše jako sci-fi. Pokud by se i na českém trhu našel podobný počet diváků ochotných platit za lokální video obsah, je potřeba počítat s tím, že Voyo se o tyto počty bude muset podělit s konkurencí. A tím nemyslím jen konkurenční službu Prima PLAY, ale i další obdobné služby jiných skupin. Včetně například veřejnoprávního iVysílání, které může být časem taky zpoplatněno, pokud si to ekonomická situace v České televizi jednou vyžádá.
Voyo by podle Novy mohlo přilákat 1 milion abonentů do 5 let? Chápu, že je potřeba mít vysoké cíle, ovšem od vedení Novy bych čekal poněkud větší smysl pro realitu.