Na Netflixu se objeví část obsahu z HBO, Warner však jedná i s bezplatnými televizemi
Díky tomu si může skupina Warner Bros Discovery přijít na zajímavé doplňkové příjmy, pokud svůj atraktivní obsah licencuje konkurentům. Zároveň to může sloužit i jako poměrně účinná reklama na nový obsah skupiny WBD. Zejména mladší diváci totiž mohou díky kvalitním starším titulům z knihovny následně sami přejít i k novějším dílům, které už mohou objevovat přímo jako platící klienti nové služby MAX.
Samotná exkluzivita sice může působit příznivě k přilákání nových předplatitelů služby, ovšem nezaručuje nutně vyšší tržby. Ve zdejším konkurenčním prostředí navíc platí, že platforma MAX momentálně nemá tak silnou pozici, aby mohla Netflix a další silnější konkurenty jakkoliv ohrozit. Pro amerického diváka je mnohem důležitější udržet si přístup k službám Netflix a Disney+. Relativně nová služba MAX má u amerického diváka momentálně nižší prioritu, jelikož doplácí na velmi silné konkurenční prostředí a obrovskou fragmentaci na trhu streamingových služeb. Psali jsme o tom již v červnovém textu.
Zajímavé ovšem je, že skupina WBD prodává svůj obsah i tzv. FAST platformám, ačkoliv do vzniku vlastní bezplatné online televizní služby se ještě sama nepustila. Přitom FAST kanály jsou vhodné právě ke zhodnocení již notoricky známého archivního obsahu, který může přilákat statisíce starších i mladších diváků, a následně se zhodnotí prostřednictvím online videoreklamy.
Podrobněji o FAST platformách píšeme v archivní analýze na TVKOMPAS.cz, kterou vám tímto dáváme do pozornosti.
Doporučená analýza: Co jsou to FAST kanály a jak fungují? Mohou být záchranou tradiční televize v streamingové éře?
Další informace: Google integruje neplacené internetové televize do své platformy. Pokusí se ovládnout trh FAST Channels