Na americkém trhu je příliš mnoho placených streamingových služeb, říkají konzumenti
Doba, kdy průměrný divák měl jen předplatné Netflixu, je už nenávratně pryč. Respondenti v rámci studie uvedli, že mají aktuálně k dispozici placené účty k minimálně 4 streamingovým službám, a vidí prostor ještě pro jedno předplatné. Průměr totiž činí 4,7 předplatných na osobu. Tento údaj je ale potřeba brát s výraznou rezervou, jelikož může zahrnovat i sdílené účty mezi přáteli nebo členy domácnosti.
Fakt, že by jeden respondent průměrně platil předplatné ke 4-5 různým službám zatím není potvrzen žádným jiným nezávislým průzkumem. Proto se lze domnívat, že respondenti této studie své vlastní údaje o počtu předplatných mírně nadhodnocují.
Nejvyšší spokojenost uvádí respondenti se službou HBO Max, nejméně spokojeni jsou s AppleTV+. V kategorii „nepostradatelnosti“ vítězí Netflix až u 41 procent konzumentů.
Čemuž lze věřit více, je údaj o možné nasycenosti trhu placeného streamingu. Až 70 procent respondentů tvrdí, že na trhu je příliš mnoho služeb a přístup k žádanému obsahu se stává příliš finančně náročným. Pod tím můžeme rozumět to, že průměrný konzument musí vynaložit více peněz, aby se dostal k preferovanému obsahu.
Přibližně třetina respondentů uvádí, že v posledním roce zrušila předplatné alespoň jedné z placených služeb.
Pokud by si respondenti měli vybrat jednu platformu, kterou si za každých okolností ponechají, zvítězil by podle očekávání Netflix, a to až u 41 procent respondentů. Nejvážnější konkurent Disney+ je přitom nepostradatelný jen pro 9 procent respondentů. Nejvyšší spokojenost uvádí respondenti se službou HBO Max, nejméně spokojeni jsou s AppleTV+.
Sběr údajů proběhl online ve dnech 9. až 13. června na vzorce uživatelů aplikace US TV Time app. Své odpovědi odevzdalo celkem 3960 respondentů. Další informace v angličtině na webu Advanced Television.
V Americe se prosazuje i neplacený streaming: Až polovina diváků v USA upřednostňuje bezplatné streamingové platformy na bázi reklamy