MPO na svém webu aktualizovalo sekci k DVB-T2. Ucelenou kampaň stále nemá
Zástupce ministerstva, náměstek Petr Očko letos na konferenci DIGIMEDIA avizoval spuštění státního informačního webu k DVB-T2 ke konci července. Dále naznačil, že ministerstvo vytvoří informační web ve vlastní režii. Nekonkretizoval však rozsah projektu ani doménu. Není tedy jasné, zda tím myslel zmíněnou sekci k DVB-T2 nebo zda mělo jít o rozsáhlejší projekt. Na definitivní verzi státního webu si tedy musíme ještě počkat.
Státní kampaň k vypínání DVB-T má poměrně dlouhé zpoždění. Původně se s ní počítalo ještě v průběhu loňského roku. Mluvilo se o částce až 350 mil. korun, tato suma však nikdy nebyla vládou vyčleněna. Následně se předpokládalo, že jednotlivé části kampaně budou financovány přímo z rozpočtu MPO.
Po schválení Technického plánu přechodu, tedy klíčového dokumentu druhé televizní digitalizace, se očekávalo vypsání veřejné soutěže na státní web a další složky kampaně. Ministerstvo průmyslu a obchodu však očekávanou soutěž do dnešního dne nerealizovalo.
Když se přecházelo z analogového televizního vysílání na DVB-T, státní kampaň byla mnohem bohatší. Zahrnovala denně web s poradnou, telefonickou infolinku, několik etap letákové kampaně, hlídky v ulicích nebo workshopy v regionech.
Čekání na veřejnou soutěž, která měla proběhnout už loni
Momentálně není jasné, zda Ministerstvo průmyslu ještě vypíše veřejnou soutěž na jednotlivé složky kampaně. Vzhledem ke krátkosti času lze předpokládat, že žádná ucelená kampaň v režii státu neproběhne. Televizní společnosti a operátoři s ní vlastně ani nepočítají.
Česká televize nasadila v průběhu MS v hokeji několik edukativních spotů. Komerční televize vlastní kampaně zatím nechystají. Jejich zástupci měli zájem o koordinaci s MPO. Jak ale v červnu vyšlo najevo, nikdo se na ně oficiální cestou neobrátil.
Zástupci Českých Radiokomunikací avizovali spuštění vlastního infokanálu. Ten však začne vysílat až na podzim, přičemž první vlna vypínání DVB-T nastane už v listopadu. Zatím se bude týkat pouze dvou vysílačů České televize na území Prahy. Reálně se proces vypínání původního standardu DVB-T začne až na konci ledna 2020.
Když se před 10 lety přecházelo z analogového televizního vysílání na DVB-T, státní kampaň byla mnohem bohatší. Zahrnovala denně aktualizovaný web s poradnou pro běžné diváky, telefonickou infolinku, několik etap letákové kampaně (DIGINOVINY), promotion hlídky v ulicích, workshopy pro starosty v regionech a několik tiskových konferencí.
Televizní společnosti a operátoři už se státní kampani v podstatě nepočítají. Jejich zástupci měli zájem o koordinaci s MPO, minimálně do poloviny června se na ně nikdo oficiální cestou neobrátil.
Poznámka k neutralitě: Autor článku se v letech 2008 a 2009 podílel na správě webu Digitálně.tv, jenž byl součástí státní kampaně k přechodu na DVB-T.