Mladí lidé sledují víc zábavných videí než tradičního obsahu
Pravidelná studie Video Redefined od Hub Entertainment Research se tentokrát ve své tiskové zprávě zaměřila na rozdíly v konzumaci videa a televizního obsahu u mladých lidí do 24 let a dalších ročníků. Ze studie vyplývá, že mladí lidé sledují zábavná videa on-line na sociálních sítích víc než tradiční televizní nebo seriálový streamovaný obsah.
Zatímco lidé starší 25 a 35 let sledují většinou tradiční filmový a seriálový obsah – ať už v televizi nebo u streamingových platforem – u mladších ročníků tvoří televizní a tradiční streamovaný obsah pouze přibližně čtvrtinu času. U lidí od 13 do 24 let studie zjistila, že více než polovina jejich odsledovaného času patří online zábavě ze sociálních sítí, tedy videím se zvířaty nebo jiným volně dostupným videím, případně herní zábavě.
Studie mapovala americký trh, a její závěry nejsou z tohoto pohledu nijak překvapivé. Když se na výše zmíněné argumenty podíváme čistě z pohledu kupní síly, lze usuzovat, že mladí lidé nemají ve věku od 13 let příliš mnoho možností, jak rozhodovat o nákupu obsahu.
Rodiče jim sice mohou zaplatit přístup do některé placené knihovny typu Netflix nebo Disney+. Jenomže časové nároky mladých lidí na sledování obsahu jsou obrovské. Lze tedy usuzovat, že mladí lidé v průběhu relativně krátké doby zhlédnou veškerý pro ně atraktivní obsah, a jsou pak nuceni hledat jiné zdroje videa. Tyto zdroje najdou především v bezplatných videoslužbách a na sociálních sítích.
Většina dotazovaných respondentů ve věku do 24 let potvrdila, že až 14 hodin týdně tráví sledováním „neprémiových videí“ v online prostoru, tedy především na sociálních sítích. Na druhé straně spektra jsou diváci starší 35 let, u nichž větší část obsahu tvoří tradiční content, tedy filmy a seriály v televizi nebo ve streamingových platformách. Diváci nad 35 let tak tráví 2,5krát více času sledováním tradičního obsahu než netradičních on-line videí.
Studie se zatím nijak nevypořádala s otázkou, zda mladí lidé po dovršení nižšího středního věku své chování změní nebo nikoliv. Autoři studie se domnívají, že aktuální vzorce sledování neprémiového on-line videa jsou u mladých lidí do 24 let natolik zažité, že se nezmění ani po třicítce.
Jiní odborníci se nicméně domnívají, že současná mladší generace časem převezme zvyklosti starších lidí, kteří po třicítce řeší úplně jiné problémy než ve 20 letech. Po etablování v pracovním životě a po založení rodiny se výrazně změní priority i časové možnosti lidí, což může mít za následek, že času pro sledování obsahu bude výrazně méně a tito lidé budou hledat mnohem kvalitnější obsah, jak svůj volný čas vyplnit.
To může mít za následek odklon od zmíněných videí na sociálních sítích a přechod ke kvalitnějšímu tradičnímu obsahu v televizi nebo právě u prémiových streamingových platforem.
Autoři studie se domnívají, že aktuální vzorce sledování neprémiového on-line videa jsou u mladých lidí do 24 let natolik zažité, že se nezmění ani po třicítce. Jiní odborníci se nicméně domnívají, že po etablování v pracovním životě a po založení rodiny se výrazně změní priority i časové možnosti lidí.