Mírný přechod klientů od placeného streamingu k bezplatným alternativám
Americký trh je dobrým indikátorem trendů, které se mohou postupně rozšířit do dalších zemí světa. Podle některých průzkumů se koncem roku snížil počet placených služeb, které průměrná americká domácnost využívá. Původně jedna domácnost využívala až 11 placených streamingových služeb. Následně tato hodnota poklesla na 7 služeb najednou, což platilo ještě v průběhu loňského roku. Nyní se prezentovaná hodnota pohybuje kolem 6 streamingových služeb za jednu domácnost.
Různé průzkumy přitom zkoumají především to, kterou službu diváci sledují. Není přitom rozhodující, zda za sledovanou službu skutečně platí. Proto bylo možné ještě před dvěma lety udávat, že průměrná domácnost má přístup až k 11 placeným službám, jelikož tehdy bylo ještě tolerováno sdílení různých služeb v různých domácnostech.
Nyní však někteří provozovatelé zavedli omezení sdílení hesel, a diváci tak velmi citlivě zvažují, kterou placenou službu si skutečně ponechají. A právě zde přichází na scénu bezplatné služby, které pokračují v obrovském boomu zejména na americkém trhu. Bezplatná streamingová platforma Pluto TV, která nabízí přes 100 kanálů z kategorie FAST Channels, se například poprvé dostala mezi 10 nejpopulárnějších streamingových služeb s podílem 0,9 procent obyvatel.
Nejpopulárnější YouTube má podíl 9,1%, a nabízí i nejvíc bezplatného obsahu na vyžádání. Placený Netflix má podíl 8,2%. S výrazným odstupem následují další placené platformy Hulu a Amazon Prime Video s podíly 3,6% a 3.4%.
Související analýza: Svět streamingu. Kolik lidí sdílí streamingové služby?