Lidé si už uvědomují možnosti 4K a 8K obrazovek, sledovatelného obsahu je však stále málo
Další z mnoha různých výzkumů a studií si všímá vědomí spotřebitelů ohledně technických možností moderních televizorů. Podle studie Hub Entertainment Research až 50 procent respondentů uvádí, že jejich chytrý televizor umí zobrazit rozlišení 4K původně označované jako Ultra HD. Dalších 8 procent spotřebitelů si do domácnosti přímo pořídilo dokonce 8K televizor, což je meziroční růst o jeden procentní bod.
Problémem u těchto televizí je nedostatek relevantního “sledovatelného” obsahu. V případě 4K televizorů je sice možné sledovat různé filmové tituly v online videotékách, jejich počet se však stále odhaduje jen na několik desítek. Například u nové služby HBO Max lze v rozlišení 4K sledovat jen nižší desítky titulů, konkrétně asi 25. O něco lepší výběr je z pohledu diváka lineární televize, kde lze na satelitu naladit několik volných či placených televizních stanic v rozlišení 4K, ovšem v jejich případě je obsah poměrně slabý a jediným lákadlem je samotné vysoké rozlišení.
Pokud jde o sportovní přenosy, v těchto případech má 4K rozlišení skutečně smysl a přináší divákům zajímavější zážitek. Z ekonomického hlediska však nedává vysílání těchto přenosů zatím žádný smysl, jelikož obří investice se mohou vrátit pouze na větších západoevropských trzích. Pokud by některý český nebo slovenský pay-tv operátor zakoupil atraktivní sporty ve 4K rozlišení, tato investice by se mu momentálně nevrátila.
Zmíněné studie však naznačují, že sportřebitelé si začínají uvědomovat nové trendy v oblasti televizního příjmu. A postupně umí rozlišit rozdíl v jednotlivých možnostech televizorů.
Psali jsme: Programy v rozlišení 8K nemají v současnosti příliš kde vysílat
Doporučená analýza z archivu: Full HD, 4K, 8K. Nové kvality obrazu přibývají rychleji než poptávka na straně diváků