Larry King jako Horst Fuchs? Objevil se v pochybném teleshoppingu
Pořad ON AIR with Larry King byl sice na začátku a na konci zřetelně označen jako placená inzerce, nicméně byl koncipován jako společenské interview. Grafika byla laděná ve stylu zpravodajských a publicistických programů. Přítomnost někdejšího krále americké talkshow dodala pořadu patřičný kredit.
Pokud vás někdy napadlo, kam se vytratil někdejší uctívaný guru žánru zpravodajské a publicistické talk show, možná vás následující odhalení překvapí. Po devíti letech od konce bohaté 25leté kariéry u zpravodajské jedničky CNN potkal Kinga podobný osud jako jeho někdejší domovskou stanici. CNN se už tehdy propadala ve sledovanosti až ke dnu ve svém žánru a nevzpamatovala se z toho dodnes navzdory tomu, že jí rostou příjmy. Sledovanosti nepomáhá ani dlouhodobá negativní kampaň vůči nynějšímu americkému prezidentovi.Larry King však skončil ještě o něco hůř. Několik let vystupuje v propagandistické televizi RT (kdysi Russia Today), která je kaňkou v jeho profesním životopisu. On sám tvrdí, že všechna jeho interview jsou legitimní a nikdo mu nepřikazuje, na co se má koho ptát. S tím lze bez výhrad souhlasit. Narazil jsem na několik jeho pořadů a po profesní stránce jim není co vytknout – je to pořád stejný Larry King jako kdysi. Na druhou stranu se v amerických médiích objevují podezření, že některá interview dělá za peníze – s cílem zlepšit image svých hostů. Larry tedy pro určitou skupinu hostů dělá vlastně placenou PR. To je problém i v případě, kdyby platilo, že mu nikdo nic nepřikazuje. Zkušený novinář totiž nejlépe ví, co si může nebo nesmí dovolit, i bez příkazů zhora.
Nedávno jsem však na Larryho Kinga narazil v ještě netradičnější roli. Jako interviewer se totiž objevil v placeném půlhodinovém reklamním pořadu na lokálních programech sítí CBS a CW. Tyto pořady jsou v USA obdobou našeho teleshoppingu (v angličtině paid programming). Většinou jde o půlhodinové bloky reklamního charakteru. Za peníze je můžete dostat do vysílání v méně atraktivních časech – například pozdě v noci nebo brzy ráno. Zmíněný pořad Larryho Kinga běžel v období letních prázdnin v ranních hodinách v 6:30.
Je na uvážení každé osobnosti, jak svou autoritu využije, když už nění tolik na očích. Kdyby ale podobné pořady točil po skončení politické televizní kariéry například Václav Moravec, zřejmě by se tím diskvalifikoval z veřejného života.
Pořad ON AIR with Larry King byl sice na začátku a na konci zřetelně označen jako placená inzerce, nicméně byl koncipován jako společenské interview. Grafika byla laděná ve stylu zpravodajských a publicistických programů. Pokud jste přepnuli a sledovali až od poloviny, nemuseli jste vůbec postřehnout že jde o teleshopping. Přítomnost někdejšího krále americké talkshow měla pořadu dodat určitou vážnost a patříčný kredit.
Larry King vyzpovídal extravagantního realiťáka Deana Graziosiho, který lákal zájemce na své motivační publikace a placené přednášky. V nenápadných titulcích bylo zároveň zmíněno, že navzdory proklamacím není na každé akci přítomen osobně. Moderátor Larry King podle očekávání kládl nekonflitkní otázky, kterými nahrával svému hostovi na smeč.
Je na uvážení každé osobnosti, jak svou autoritu využije, když už nění tolik na očích. Kdyby ale podobné pořady točil po skončení politické televizní kariéry například Václav Moravec, zřejmě by se tím diskvalifikoval z veřejného života.
A to se v podstatě přihodilo i Larrymu, alespoň doma v USA. Na mezinárodní scéně ho to ale trápit nemusí. V očích světových lídrů a uvědomělých diváků bude vždy ikonou. Druhý Horst Fuchs se z něj (snad) nestane.
Další úvaha: Máte rádi fotbal? Ve Španělsku za legální přenosy zaplatíte až 110 EUR měsíčně