Které služby si lidé rádi odpustí? Placenou televizi chce zrušit méně lidí než placený streaming
Silnější pozice placené televize ve srovnání se streamingem je odvozena z hodnot, které běžní diváci zadávají do běžných online vyhledávačů. I když podobný průzkum nemusí být plně reprezentativní, fakticky odzrkadluje chování online divácké populace, a je tedy vypovídající.
Plyne z něj, že nejžhavějším „kandidátem na zrušení“ je videoslužba Amazon Prime. V průměru hledá informace o možnostech zrušení předplatného přibližně 232 tisíc lidí. Následuje hudební služba Spotify, kterou zvažuje zrušit 220 tisíc lidí. Placená televizní služba Sky TV je na třetím místě s hodnotou 163 tisíc. Ovšem konkurenční služba BT je až na konci první desítky, její pozice u diváků je tak díky prémiovému BT Sportu o něco jistější než v případě všeobecné nabídky Sky.
Poměrně silnou pozici u diváků má nejen televizní značka BT Sport, ale i Apple TV (televize+streaming), a Disney Plus (streaming), kde počty vyhledávání jsou ve středních desítkách tisíc.
Samozřejmě, výsledky průzkumu je potřeba brát s rezervou, jelikož samotný fakt, že někdo hledá informace o zrušení určité služby ještě neznamená, že předmětnou službu skutečně hodlá zrušit.
Výzkum proběhl ve Velké Británii a realizovala jej společnost VPN Overview. Další informace v angličtině jsou zde.
Související článek: Platforma Disney+ spouští levnější balíček s reklamou, zatím jen v USA