Křetínského Czech Media Invest získala podíl ve skupině ProSiebenSat.1 Media
Podle oznámení společnosti jde o první krok v nové strategii, kterou formulovali akcionáři a management Czech Media Invest, a která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech, včetně kotovaných, ve kterých CMI spatřuje atraktivní investiční potenciál.
Skupina Czech Media Invest oznamuje, že formou nákupů na veřejných trzích získala přibližně 4,07% podíl ve společnosti ProSiebenSat.1 Media SE. Jde o první krok v nové strategii, kterou formulovali akcionáři a management CMI a která spočívá v nákupu minoritních akciových podílů v evropských mediálních společnostech, včetně kotovaných, ve kterých CMI spatřuje atraktivní investiční potenciál.„Tato investice vychází z mandátu dále růst v oblasti evropských médií, který jsme obdrželi od našich akcionářů. Naši investici do ProSieben lze charakterizovat jako portfoliovou, jednak s předpokladem dlouhodobosti, a jednak strategickou ve smyslu její role v rámci našeho portfolia,“ uvedl Branislav Miškovič, člen představenstva a finanční ředitel skupiny CMI.
“Specificky na ProSieben oceňujeme kromě mimořádně silné značky a silného postavení na německém trhu, který je i v oblasti médií a reklamy nejsilnějším evropským trhem, velmi dobrou schopnost tvorby provozního cash flow, podpořenou závazkem managementu k disciplíně v oblasti akvizic i provozních nákladů. Oceňujeme avizovaný příklon k větší produkci lokálního kontentu i rozvoj digitálních aktiv v oblasti vysílání,” doplnil Miškovič.
Doporučená analýza: Konkurence globálních streamingových služeb může znamenat problémy pro Netflix