Kontinuální teleshopping si hledá cestu do volného vysílání přes internet
Teleshopping v internetové éře může chytit druhý dech. Na velkých trzích fungují živé teleshoppingové kanály dodnes, a vzájemně si konkurují. Lineární online platformy však mohou těmto programům nabídnout nové publikum, které dlouhodobě sleduje televizní obsah přes volně dostupné platformy.
Na satelitu můžete ještě i dnes najít desítky různých programů z Německa, Velké Británie, ale i z dalších zemí. Některé vysílají jen smyčku notoricky známých spotů, jiné mají k dispozici i živé vysílání nebo standardní moderované bloky. Živé vysílání je přitom spojeno s největšími globálními značkami typu QVC nebo Home Shopping Network / Home Shopping Europe.
Satelitní distribuce je však pro tento typ programu stále ještě dost nákladná, a proto má smysl právě jen na větších trzích. Terestrická distribuce je kvůli vysokým nákladům prakticky vyloučena i ve větších zemích s výjimkou časově omezeného promo vysílání. V menších zemích včetně ČR a Slovenska se proto telenákupní programy samostatně příliš neobjevují. To se může postupně změnit s tím, jak bude růst podíl televizního příjmu přes internet.
Dění v jiných zemích trzích ukazuje, že lineární teleshopping se může rozvíjet i v prosředí neplacené internetové televize. Potenciální publikum je dostatečně velké, a v online světě mohou televize dosáhnout přijatelnějších nákladů na distribuci.
Největší teleshoppingové značky se již úspěšně etablují i ve volně dostupné platformě Pluto TV, která je jednou z největších globálních platforem nabízejících neplacené TV programy přes internet. Právě díky online platformám mohou teleshoppingové stanice úspěšně proniknout do volně dostupného vysílání, aniž by musely investovat obrovské prostředky do šíření signálu.
Dění v jiných zemích trzích ukazuje, že lineární teleshopping se může rozvíjet i v prosředí neplacené internetové televize. Potenciální publikum je dostatečně velké. Právě díky online platformám mohou teleshoppingové stanice úspěšně proniknout do volně dostupného vysílání, aniž by musely investovat obrovské prostředky do šíření signálu.