Konsolidace na globálním streamingovém trhu se blíží, některé služby mohou skončit už letos
Prémiový placený streaming může být velmi výnosným odvětvím pro velké mediální skupiny. Na globálním trhu však zatím není příliš mnoho ziskových hráčů. Zkušení mediální hráči, kteří vsadili na své vlastní platformy, zatím jen počítají ztráty. Pochopitelně, s určitou ztrátovostí v prvních letech se počítá předem. Otázkou je, zda může na globálním trhu koexistovat více než tucet různých značek od různých skupin, které by byly v ostrém konkurenčním prostředí ziskové.
Dosavadní zkušenosti z předchozích let ukazují, že to zřejmě není možné. Jedna z největších streamingových platforem Disney+ generuje každoročně ztráty v řádech miliard dolarů. S většími či menšími ztrátami se potýkají i další skupiny, které investují do původního obsahu.
I proto se řada analytiků domnívá, že v nejbližších letech nastane výrazná konsolidace na globálním streamingovém trhu, která se dotkne existence několika významných značek. Některé zavedené služby přitom mohou skončit už letos. Vývoj několika dalších bude záviset na tom, zda dojde k vlastnickým změnám u mateřských firem.
Právě vlastnické změny mohou ovlivnit osud služby Paramount+. Její mateřská skupina Paramount je podle různých zdrojů na prodej, a v médiích se objevují i úvahy o případném úplném ukončení provozu této služby, pokud se jí ujme vlastník, který už provozuje jinou službu podobného rozsahu. Svůj zájem o koupi Paramountu projevila například skupina Warner Bros Discovery, ale ve hře jsou i další kupci.
Svět streamingu: Renomovaná agentura přehodnocuje budoucnost placeného streamingu. Už nevidí prudký růst
Samotná Warner Bros Discovery musí rovněž řešit budoucnost svých streamingových značek, které kdysi vznikly nezávisle na sobě ještě předtím, než se společnosti Warner Media a Discovery Communications sloučily do jedné obří mediální skupiny. Ještě dnes na trhu streamingových platforem působí značky discovery+ a MAX, i když nabízejí z velké části stejný obsah. Původně se měly obě tyto služby sloučit pod nově zřízenou značku MAX. Následně bylo přijato rozhodnutí o dočasném působení obou značek vedle sebe, jelikož se manažeři WBD obávali možného odlivu některých platících diváků.
I zmiňovaná skupina Paramount už zrealizovala určitou optimalizaci v provozu svých streamingových služeb. Od začátku letošního roku migruje klienty služby SHOWTIME pod službu Paramount+. Do této platformy se přesune i veškerý původní obsah z kanálu Showtime. Skupina se dokonce rozhodla přejmenovat svůj tradiční prémiový kabelový program Showtime, jenž od 8. ledna začal vysílat pod značkou Paramount+ with Showtime.
V dalším období lze očekávat jiné více či méně výrazné pohyby v streamingovém světě. Tuto část trhu velmi pozorně sledujeme i zde na webu TVKompas.cz. Pravidelné analýzy a komentáře přinášíme ve specializované sekci Svět streamingu.
Doporučujeme: Svět streamingu – kvantita nebo kvalita?
Jedna z největších streamingových platforem Disney+ generuje každoročně ztráty v řádech miliard dolarů. S většími či menšími ztrátami se potýkají i další skupiny, které investují do původního obsahu. I proto se řada analytiků domnívá, že v nejbližších letech nastane výrazná konsolidace na globálním streamingovém trhu, která se dotkne existence několika významných značek.