Konglomerát AT&T posílí v USA známou značku DirecTV
Služba DirecTV doposud fungovala jen ve spojitosti se satelitní televizí. Online platformy téhož provozovatele nesly značku AT&T TV a AT&T TV Now. Vytvářelo to chaos a nejasnosti v produktové linii operátora. Přitom streamingová odnož DirecTV ještě před rokem 2019 fungovala pod značkou DirecTV NOW, což bylo logičtější vzhledem k tomu, že i tehdy šlo o jednu z nejvýznamnějších značek na americkém trhu placené televize.
Analytici dlouhodobě píší o velké ztrátě hodnoty platformy DirecTV, která nezvládla nástup konkurence streamingových služeb. Gigant AT&T kupoval tuto satelitní firmu v roce 2015 celkem za 68 miliard dolarů. Nyní prodal třetinový podíl v nově vyčleněné firmě skupině TPG Capital za přibližně 5,8 miliard dolarů. To znamená, že celková hodnota společnosti provozující DirectTV a další pay-tv aktivity se odhaduje na 16,2 miliardy dolarů. Je tedy o 76 procent nižší než před 6 lety.
Nutno ovšem dodat, že skupina AT&T získala DirecTV v roce 2015 za výrazně vyšší cenu než byla její tehdejší odhadovaná hodnota. V roce 2015 se totiž ještě počítalo s růstem lineárních TV platforem včetně placených satelitních služeb. Nyní se však výrazně více prosazují placené televizní služby šířené přes internet. Kvůli tomu stagnuje satelitní, kabelová i terestrická televize.
Noví klienti služby DirecTV Stream by podle dosavadních informací měli získat přístup k Netflixu nebo Amazon prime Video přímo v ceně předplatného. Dosavadní klienti služby mají navíc k dispozici ještě přístup do služby HBO Max, kterou rovněž vlastní jedna z dceřiných mediálních společností AT&T.
Další doporučené analýzy k tématu:
Gigant AT&T kupoval tuto satelitní firmu v roce 2015 celkem za 68 miliard dolarů. Nyní prodal třetinový podíl v nově vyčleněné společné firmě skupině TPG Capital za přibližně 5,8 miliard dolarů. Nutno ovšem dodat, že skupina AT&T původně koupila DirecTV za výrazně vyšší cenu než byla její tehdejší odhadovaná hodnota.