Jak Češi sledují hokej? Průzkum IPTV operátora přináší zajímavé výsledky
Průzkum chytré internetové televize Kuki zjišťoval, jací jsou Češi hokejoví diváci. IPTV operátor zpracoval jednotlivá data zatím pouze za loňský rok, jelikož letošní světový šampionát má ještě před sebou vyřazovací fázi. Český tým si už zajistil postup do čtvrtfinále, díky čemuž zajistil i zvýšený zájem diváků o vyřazovací zápasy šampionátu.
Výsledky sledovanosti přímých přenosů z loňského Mistrovství světa v ledním hokeji na ČT Sport naznačují, že hokejové zápasy mohou zvednout sledovanost sportovních televizních programů o více než 500 procent. Kdo by čekal, že zájem diváků stoupá spolu s šancí na vítězství českého týmu, je ale na omylu.
„Vůbec nejvyšší sledovanost prostřednictvím Kuki jsme zaznamenali loni 10. května u zápasu Česko–Rusko. Ta se v průměru vyšplhala na více než 11 tisíc diváků, což přesáhlo denní průměr o 560 procent. ČT Sport přitom ten samý den vysílala ještě poměrně atraktivní zápas Slovensko–Francie. Na prodloužení si zápas Čechů s Rusy pustilo dokonce přes 14 tisíc sledujících, což se u sportovních přenosů vymyká,“ upozorňuje vedoucí prodeje Kuki Vladimír Tovarňák.
Sledovanost, kterou udává IPTV operátor, pochopitelně není statisticky srovnatelná s oficiálním elektronickým měřením sledovanosti od Nielsen Admosphere. Použitá vzorka diváků se totiž významně liší a zahrnuje pouze klienty operátora Kuki. Pro reklamní zadavatele je však klíčový pouze panel domácností zahrnutých v peoplemetrovém průzkumu.
Kdo by čekal, že zájem diváků stoupá spolu s šancí na vítězství českého týmu, je ale na omylu. Zápasy českého týmu ve skupině mohou být sledovanější než čtvrtfinálový souboj.
Loni po výhře nad Ruskem ale začala mít sledovanost českého týmu kupodivu sestupnou tendenci. Zápas s Běloruskem 11. května 2018 už v průměru sledovalo jen něco málo přes 8 tisíc diváků, při zápase s Rakouskem 14. května 2018 klesla sledovanost dokonce pod 8 tisíc lidí.
Čtvrtfinálový zápas Čechů se Spojenými státy sice zaujal přes 9 tisíc diváků, kupodivu vyšší zájem ale u fanoušků vzbudil skupinový zápas Česko–Švýcarsko.
„Nyní už se těšíme na výsledky sledovanosti probíhajícího hokejového šampionátu a nové porovnání dat. Jedná se o období, ve kterém většina diváků mění své obvyklé návyky a opouští sledování komerčních televizí jako Nova a Prima právě ve prospěch hokeje. K sledování komerčních televizí se poté lidé vracejí díky odložené sledovanosti,“ uzavírá zástupce IPTV operátora Kuki.
Sledovanost, kterou udává IPTV operátor, pochopitelně není statisticky srovnatelná s oficiálním elektronickým měřením sledovanosti od Nielsen Admosphere. Použitá vzorka diváků se totiž významně liší a zahrnuje pouze klienty operátora Kuki. Pro reklamní zadavatele je však klíčový pouze panel domácností zahrnutých v peoplemetrovém průzkumu.
Hokejové přenosy zdarma – MS v hokeji 2019: Přehled volně dostupných zápasů na satelitu