Informační kampaň k DVB-T2 nabírá zpoždění, ministerstvo ještě ani nevypsalo tendr
Podle Ministerstva průmyslu a obchodu je informační kampaň „ve fázi přípravy“. Zahájení předpokládá v průběhu prvního čtvrtletí tohoto roku. Není ale jasné, jak toho chtějí úředníci MPO docílit, když do konce prvního kvartálu 2019 zůstávají pouhé dva měsíce.
Stanovisko ministerstva vyplývá ze zveřejněné odpovědi podle infozákona.
MPO prozatím nestanovilo ani objem finančních prostředků určených na kampaň. Šéf expertní skupiny u MPO Pavel Dvořák ještě v květnu 2018 na workshopu Českých Radiokomunikací ujišťoval novináře o tom, že rozpočet na infokampaň je alokován na Odboru elektronických komunikací. Expertní skupina podle jeho slov poslala vládě návrhy na kampaň, konečné rozhodnutí ale zřejmě nepadlo.
Ministerstvo ještě v polovině ledna 2019 tvrdilo, že zahájení kampaně předpokládá v druhém čtvrtletí 2019, a nikoliv už v prvním čtvrtletí letošního roku. Na přípravě kampaně podle vlastního vyjádření pracovalo už v listopadu 2018, dnes však popírá, že by plánovalo výběrové řízení na realizátora kampaně.
Objem prostředků na kampaň není stanoven
Nyní Ministerstvo průmyslu a obchodu oficiální cestou tvdí, že „objem finančních prostředků určených na kampaň není stanoven, není totiž samostatnou položkou státního rozpočtu a bude využito provozních prostředků ministerstva„.
V závěrečné části svého stanoviska MPO potvrzuje, že žádné výběrové řízení nebylo dosud uskutečněno, ani se nechystá. „Žádné výběrové řízení nebylo dosud uskutečněno, žádné výběrové řízení neprobíhá a k datu podání žádosti se žádné výběrové řízení prozatím neplánuje.“
V této souvislosti je zajímavé i vyjádření webu Televizniweb.cz. Tomu ministerstvo ještě v polovině ledna 2019 odpovědělo, že zahájení kampaně předpokládá v druhém čtvrtletí 2019, a nikoliv v prvním čtvrtletí letošního roku.
„Již loni v listopadu zveřejnilo informaci, že pracuje na realizaci veřejné zakázky ve věci přípravy informační kampaně; dnes resort na své internetové stránce popírá, že by plánoval výběrové řízení na realizátora této kampaně,“ dodává Jan Potůček z Televizního webu.
Další informace: Stanovisko Evropské komise k českému DVB-T2 v nedohlednu. Prenotifikační proces zřejmě brzdí MPO