Infokanál k DVB-T2 zahájí vysílání příští týden, Radiokomunikace plánují tiskovku
Právě infokanál s názvem Nalaďte se na DVB-T2 je klíčovou součástí informační kampaně v režii největšího terestrického operátora. Nová stanice má ovšem výrazně omezené pokrytí dané dosahem Regionální sítě 8, která vysílá ve standardu DVB-T.
Informační kanál plánuje i konkurenční operátor Digital Broadcasting podnikatele Radima Pařízka. Ten už podal žádost o vysílací licenci. V jeho případě se očekává zařazení programu do celoplošné sítě multiplex 4, díky čemu by se informace o novém vysílacím standardu měly dostat k dalším divákům.
Když se před 10 lety přecházelo z analogového televizního vysílání na DVB-T, státní kampaň byla poměrně bohatá. Ministerští úředníci letos místo plnohodnotné kampaně jen aktualizovali příslušnou sekci na webu. Ta přináší pouze základní informace bez výrazných úprav nebo struktury.
Operátoři zvolili vlastní informační kampaně zejména proto, že Ministerstvo průmyslu a obchodu zanedbalo oficiální státní kampaň. Její spuštění se neustále odsouvalo, úředníci nakonec ani nevypsali soutež. Vypnutí prvních DVB-T vysílačů v Praze a středních Čechách proběhne už za tři měsíce. Do té doby nemá MPO šanci zorganizovat významnější kampaň.
Když se před 10 lety přecházelo z analogového televizního vysílání na DVB-T, státní kampaň byla poměrně bohatá. Zahrnovala denně aktualizovaný web s poradnou, telefonickou infolinku, několik etap letákové kampaně, promohlídky v ulicích, workshopy pro starosty v regionech a několik tiskových konferencí.
Ministerští úředníci letos místo plnohodnotné kampaně jen aktualizovali příslušnou sekci na webu. Informace na webu MPO jsou k dispozici jen v základní formě, bez výrazných úprav nebo struktury. Součástí sekce jsou i odkazy na jiné weby informující o DVB-T2. Ministerstvo však nezařadilo do seznamu web fungující přímo na doméně DVB-T2.cz, který kromě základních informací poskytuje i poradenství pro diváky.
Další informace: MPO uzavřelo novou smlouvu ohledně vedení expertní skupiny DVB-T2