Hlad diváků po informacích: viditelně roste podíl ČT24, nikoliv však CNN Prima News
Krizová situace v České republice má poměrně výrazný vliv na sledovanost televizních pořadů i čtenost internetových portálů. A pokud bychom měli k dispozici online měření poslechu terestrického rádia, zřejmě by toto konstatování v podobné míře platilo i o poslechovosti stanic Českého rozhlasu a největších privátních stanic.
Ovšem podle statistik z peoplemetrů, které v analýze přináší web Mediaguru.cz, se hlad diváků po informacích projevuje i na významném růstu podílu veřejnoprávní zpravodajské televize ČT24. Ovšem soukromá CNN Prima News si zatím nedokáže ukousnout příliš významný podíl z koláče sledovanosti.
Podíl na sledovanosti programu ČT24 se podle Mediaguru v týdnu od 12. října dostal nad průměrnou celodenní hranici 7 procent diváků starších 15 let. Týden předtím byl podíl této stanice na úrovni přibližně 5,6 %. Mírný nárůst si ve srovnatelné statistice připsala i televize CNN Prima News, v jejím případě se však podíl sledovanosti pohybuje na několikanásobně nižší hodnotě – pouze 0,57 %.
Přitom právě období současné koronavirové pandemie je pro televizi orientovanou na zpravodajství a publicistiku vhodné k tomu, aby oslovila co nejvíce diváků a získala si jejich přízeň i po normalizaci současné situace. Pokud totiž televize nedokáže přilákat dostatek diváků ani v období výrazně zvýšeného zájmu obecenstva o informace obecně, nemůže příliš spoléhat na růst ani po normalizaci současné situace.
Další informace – externí odkaz: Sledovanost TV zpravodajství i webů se opět zvyšuje