HBO Max nabízí stejné filmy jako v kinech. Roste však pomalu
Nová streamingová služba HBO Max má po roce téměř 10 milionů klientů v USA. Jde o samostatné abonenty, kteří si platí předplatné výlučně této služby. Pokud bychom započetli i skupinu uživatelů, která získává přístup skrz standardní předplatné filmových kanálů HBO, zjistili bychom, že celkový počet abonentů HBO Max je více než 40 milionů.
V dnešním textu se však zaměříme pouze na uživatele, kteří si platí službu HBO Max samostatně. Na první pohled je hodnota 9,7 milionů uživatelů velmi zajímavá. Rovněž přírůstek za 1. kvartál 2021, který činí 2,7 milionů předplatitelů. Pro srovnání, Netflix získal globálně v prvním kvartále pouze 4 miliony abonentů, v USA a Kanadě dohromady pouhých 450 tisíc. Z tohoto pohledu lze nástup HBO Max po necelém roce od uvedení služby označit za raketový.
I přesto však analytici tomuto projektu příliš nevěří. Důvodů je hned několik. Ten nejzásadnější však je, že HBO Max uvádí ve své videotéce i filmy, které aktuálně běží v kinech. Divák si je tak může zcela legálně streamovat doma místo toho, aby šel do kina. V průběhu covidových omezení má sice tento způsob distribuce své opodstatnění, ovšem skupina AT&T tím výrazně snižuje potenciál možných příjmů z kinodistribuce. Pokud by uvedení svých premiér odložila na období po pandemii, mohla by získat výrazně víc peněz na tržbách z kinoprojekcí než získá na předplatném od klientů HBO Max.
Psali jsme: Videoslužba HBO Max nespoléhá jen na algoritmy. Filmy a seriály doporučují skuteční lidé
Pokud by počet nových předplatitelů HBO Max byl v desítkách milionů za rok, dávalo by okamžité uvedení kinohitů v rámci služby. Současné hodnoty předplatitelů ovšem této strategii příliš nenahrávají.
Vzpomeňme si například na to, jak filmová studia s provozovateli multiplexů ostře bojovala proti neomezeným návštěvám kina za měsíční paušál. Služba MoviePass fungovala právě na tomto principu, a prodělala stamiliony dolarů.
Službě HBO Max podobný osud sice nehrozí, ovšem její současná strategie se až nápadně podobá tomu, co nabízel MoviePass. Za 15 dolarů měsíčně můžete zhlédnout cokoliv, včetně nových filmů v kině z produkce studií ve vlastnictví WarnerMedia. Jediný rozdíl je v tom, že díky MoviePassu jste mohli fyzicky chodit do kina, zatímco HBO Max vám kinofilmy „pouze“ nastreamuje domů.
HBO Max uvádí ve své videotéce i filmy, které aktuálně běží v kinech. Divák si je tak může zcela legálně streamovat doma místo toho, aby šel do kina. V průběhu covidových omezení má sice tento způsob distribuce své opodstatnění, ovšem skupina AT&T tím výrazně snižuje potenciál možných příjmů z kinodistribuce.