Poznámka: Prémiový streaming zdarma s reklamou? Velcí hráči zjišťují, že to nefunguje
Mnoho lidí nejen v mediální branži má dojem, že globální streamingové platformy fungují jako stroje na peníze. To je sice pravda, ovšem o některých značkách platí především to, že peníze svých akcionářů výrazně „požírají“ místo toho, aby jim je přinášely. Mohou za to ohromné investice do původního prémiového obsahu, a z toho plynoucí obrovské ztráty.
Abyste v ostré globální konkurenci obstáli, musíte produkovat jeden nový seriál za druhým. Platící publikum si totiž žádá neokoukaný obsah. A produkce podobného obsahu stojí miliardy dolarů ročně. Pokud byste chtěli tyto miliardy vydělat zpět, museli byste výrazně zvýšit ceny, které účtujete svým platícím divákům. Tudy cesta nevede.
Proto manažeři streamingových platforem hledají další cesty, jak by se jim mohly tyto obří investice vrátit. Své akcionáře už neoslníte jen tím, že vám neustále rostou počty klientů. Klíčové jsou ekonomické ukazatele. Pokud vám roste klientská báze a vy navzdory tomu navyšujete ztráty, něco je špatně.
Archivní text: Reklama je pro klienty placených platforem nechtěnou překážkou, ukázal průzkum
Jednou z cest, jak tento trend zvrátit, je zavést levnější účty s reklamou, případně poskytovat streaming úplně zdarma s ještě vyšším objemem reklamy. Přesně tak to dělala streamingová platforma Peacock i předchůdce dnešní platformy Paramount+ na domovském trhu v USA. A obě firmy nezávisle na sobě od těchto praktik upustily. Volné účty sice ponechaly jejich držitelům, ale jen proto, aby se vyhnuly výraznému poklesu klientů. Pokud byste ale chtěli nový free účet dnes, už by vám jej nezřídili.
Vložená reklama jednoduše nevygeneruje dostatečné příjmy k tomu, aby se provoz vyplatil. A tak se dostáváme znovu na začátek. Abyste mohli divákům nabízet prémiový placený obsah, je potřeba jej přiměřeně ocenit. Ve světle obřích ztrát velkých streamingových gigantů včetně Paramountu, Comcastu ale i Disney+ je však namístě otázka, zda lze najít dostatek ochotně platících diváků, kteří by uživili stále dražší produkci výpravných filmů a seriálů, jimiž se tyto streamingové služby tak rády pyšní.
Uvidíme, jak na tom budou globální streamingoví hráči ode dneška za rok. Přesněji jejich ekonomické ukazatele. Tyto hodnoty mohou totiž výrazně ovlivnit i působení dalších lokálních značek na různých trzích, včetně České republiky a Slovenska.
Související článek: Významné streamingové platformy budou zřejmě i letos ve ztrátě. Klíčový pro ně bude až rok 2025