Globální streamingové platformy investují 5 miliard eur ročně do evropské tvorby. Hodnota je zkreslená
Související článek: Svět streamingu. Kvantita nebo kvalita?Jak vysoký by měl být podíl původní evropské tvorby v nabídkách globálních streamingových společností? Podle studie European Audiovisual Observatory mají globální streamingové značky už nyní velmi významný podíl na financování evropské produkce. Jejich výdaje na evropský obsah tvoří až 24 procent. Globální streamingové společnosti tak významně financují evropskou tvorbu, celková suma přesahuje 5 miliard euro za rok.
Hodnota je výrazně zkreslená, jelikož nezahrnuje pouze investice do původní evropské filmové a seriálové tvorby, ale především investice do prémiového sportu. Díky tomu se mezi nejvýznamnější producenty evropského obsahu zařadila například společnost Amazon. Její služba Amazon Prime Video je významným producentem sportovních přenosů ve Francii. Ohromné prostředky do sportovních soutěží investuje i společnost DAZN, která se orientuje na streaming prémiových sportovních zápasů.
Amazon vlastní významný balík vysílacích práv k francouzské fotbalové soutěži League 1. DAZN většinově vysílá italskou fotbalovou soutěž, a má k dispozici významný podíl na sportovních přenosech v Německu, kde kontroluje významnou část přenosů tamní Bundesligy, a rovněž exkluzivně vysílá Ligu mistrů UEFA na nejvýznamnějším evropském trhu.
Díky sportu se mezi nejvýznamnější producenty evropského obsahu zařadila například společnost Amazon. Ohromné prostředky do sportovních soutěží investuje i společnost DAZN, která se orientuje na streaming prémiových sportovních zápasů.