Globální streamingové firmy letos investují do původního obsahu až 26 miliard dolarů
Fakt, že globální streamingové platformy investují do původního dramatického obsahu miliardy dolarů ročně, je už poměrně známý. Jen investice samotného Netflixu se odhadují na více než 10 miliard dolarů ročně. Další silní hráči na americkém trhu se postupně přesouvají na globální trh, a kvůli tomu jsou nuceni investovat stále větší prostředky do obsahu. To se týká například skupiny Walt Disney Company, společnosti Comcast a její největší televizní skupiny NBCUniversal, dále skupiny Paramount (ViacomCBS) a její značky Paramount+, a samozřejmě i korporace Warner Bros Discovery a značek HBO Max a Discovery+. Tyto skupiny patří k největším producentům původního obsahu pro streaming.
Díky zmíněným ohromným investicím mají tyto platformy desítky milionů diváků, v případě Netflixu a Disney+ lze dokonce mluvit o stovkách milionů platících lidí. Ani jedna ze zmíněných platforem však prozatím nevykázala zisk. Proto v dalších letech přijde úsporné období. Společnost NBCUniversal potřebuje výrazně snížit ztrátu služby Peacock, která činí až 2 miliardy dolarů ročně. Konglomerát Walt Disney si rovněž vytyčil snížit náklady na výrobu obsahu o přibližně 3 miliardy dolarů ročně.
Úsporná opatření jsou spojena i s vlnou propouštění, která se dotýká nebo letos dotkne prakticky každé zmíněné skupiny.
Názorová analýza: Disney začíná propouštět. Vsadit všechno na streaming nebylo správné
Další informace: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?