Globální mediální společnosti aktivně lákají diváky od svých placených kanálů k streamingovým službám
Největší mediální skupiny v USA aktivně zvýhodňují předplatné svých streamingových služeb pro platící diváky kabelové televize. V důsledku toho dochází k ještě rychlejšímu přesunu diváků od kabelové televize k streamingovým službám, a tím i k strmějšímu poklesu sledovanosti tradičních placených lineárních programů.
Globální mediální skupiny momentálně řeší, zda a do jaké míry zachovat své tradiční lineární placené kanály pro specifické skupiny diváků. Analytici předpokládají, že mladší generace se postupně zcela přesune k streamingovým službám. Výsledky sledovanosti nejznámějších dětských placených programů v USA jim dávají za pravdu. Nejstarší dětský program Cartoon Network meziročně ztratil přibližně 19 procent pravidelných diváků. Vyplývá to z elektronických dat o průměrné denní sledovanosti této značky.Jiné dětské programy však zaznamenaly ještě výraznější ztráty diváků. Například kanál Nickelodeon od skupiny Paramount přišel o 34 procent denních diváků, Nich Junior o 24 procent. A nakonec jsou tu dva lineární kanály skupiny Walt Disney Company. Celosvětově známý Disney Channel ztratil v USA až 26 procent ze své průměrné denní sledovanosti a Disney Junior dokonce 27 procent. Zdroj zde.
Při analýze tohoto vývoje však musíme brát v úvahu specifikum amerického pay-tv trhu. Placená televize v USA je velmi drahá, průměrná domácnost utratí za služby kabelové televize více než 80 dolarů měsíčně. Z tohoto důvodu je v USA velmi silný fenomén tzv. cord cuttingu, tedy odchodu diváků od tradiční kabelové televize k levnějším on-line televizním službám.
S tím souvisí i zmíněný pokles průměrné denní sledovanosti některých programů. Navíc, i existující klienti placené kabelové televize dostávají mnohdy velmi zvýhodněný přístup k streamingovým službám Max, Paramount+ nebo Disney+, kde mohou veškeré pořady vysílané na zmíněných dětských programech sledovat nelineárně, tedy na vyžádání.
Největší mediální skupiny tím aktivně zvýhodňují předplatné svých streamingových služeb pro platící diváky kabelové televize. V důsledku toho dochází k ještě rychlejšímu přesunu diváků od kabelové televize k streamingovým službám, a tím i k strmějšímu poklesu sledovanosti tradičních placených lineárních programů.
Při analýze tohoto vývoje však musíme brát v úvahu specifikum amerického pay-tv trhu. Placená televize v USA je velmi drahá, průměrná domácnost utratí za služby kabelové televize více než 80 dolarů měsíčně. Z tohoto důvodu je v USA velmi silný fenomén tzv. cord cuttingu, tedy odchodu diváků od tradiční kabelové televize k levnějším on-line televizním službám.