Globální mediální skupiny investují do nového obsahu přes 120 miliard dolarů ročně
Pojem streaming wars, tedy streamingové války, není jen obrazným pojmenováním konkurenčního prostředí v oblasti prémiového streamingu. Vlastně jde o skutečné vyjádření, jelikož největší mediální skupiny vzájemně doslova „válčí“, a předhánějí se v tom, kdo investuje nejvíc do původních filmů, seriálů, a dalšího žádaného obsahu. Tvrdí to nová analýza konzultační společnosti Ampere Analysis, která vybrané závěry přinesla v tiskové zprávě.
Největší hráči jako Netflix, Disney, Warner Bros. Discovery, Comcast nebo Paramount letos vložili do tvorby obsahu rekordních 126 miliard dolarů. V této hodnotě je zahrnut veškerý původní obsah, tedy i tvorba pro klasické televizní vysílání, nejen pro streaming. Ve skutečnosti ale většina z těchto výdajů směřuje právě do streamingu, jelikož tvorba vyprodukovaná pro televizní vysílání následně míří i do online platforem.
Investice ve výši 126 miliard dolarů představují nové maximum, které odráží rostoucí význam obsahu pro přilákání a udržení předplatitelů. Původní programová tvorba je i nadále klíčovým prvkem pro přilákání nových předplatitelů, ale zejména k udržení stávajících platících diváků.
Objem investic do původního obsahu bude i nadále ohromný. Celkový růst by však už neměl překonat úrovně z letošního roku. Společnosti v dalších letech upřednostní ziskovost, a tedy budou muset postupně snižovat investice do nového obsahu, a pokusit se přilákat platící uživatele i na pořady vyprodukované v minulosti.
MAGENTA TV v novém: Videotéka dostane exkluzivní obsah od BBC a dalších producentů