Globální mediální skupiny chtějí udržet tradiční placené programy i v éře streamingu
Mohou tradiční placené televizní programy úspěšně fungovat i v konkurenci prémiového streamingu? Na jedné straně chtějí globální mediální skupiny maximalizovat své příjmy z poplatků od operátorů placené televize, a zároveň chtějí co nejvíce peněz přímo od diváků za placený streaming.
Globálně působící mediální skupiny stále ještě hledají optimální model, jak zachovat velmi lukrativní placené stanice, a nekanibalizovat je svými vlastními streamingovými platformami. Na jedné straně chtějí tyto skupiny maximalizovat svůj příjem z poplatků od operátorů placené televize. Zároveň ale hledají způsob, jak získat co největší prostředky i přímo od svých diváků za prémiový streaming.Obojí ale nejde dost dobře dohromady. Buďto vám diváci platí prostřednictvím úctu za kabelovou nebo satelitní televizi, nebo vám mohou platit přímo, když si objednají přístup k vaší streamingové službě. Není ale možné očekávat dvojí platby za každou domácnost za placenou televizi, i za streaming zároveň.
Šéfové největších skupin přitom původně předpokládali výrazný růst streamingu, ale zároveň i zachování poměrně zajímavého podílu tradiční placené televize. Výsledkem je, že streaming strmě roste právě na úkor tradičních pay-tv operátorů. Příjmy z placeného streamingu jsou ale v mnoha případech výrazně nižší než náklady, které tyto platformy vynakládají za původní obsah.
Právě vysoké platby za obsah pro streaming mohou být důvodem oddělení těchto operací od tradiční lineární televize. Pokud totiž bude tradiční placená televize fungovat samostatně, může být pro tyto skupiny ještě nějakou dobu výnosnější než samotný streaming. Osamostatnění prémiových streamingových platforem zároveň vytvoří prostor pro sloučení s konkurenčními službami. Dlouhodobě se totiž ukazuje, že na globálním trhu není prostor pro osm až deset navzájem si konkurujících streamingových služeb.
Šéfové největších skupin přitom původně předpokládali výrazný růst streamingu, ale zároveň i zachování poměrně zajímavého podílu tradiční placené televize. Výsledkem je, že streaming strmě roste právě na úkor tradičních pay-tv operátorů. Příjmy z placeného streamingu jsou ale v mnoha případech výrazně nižší než náklady, které tyto platformy vynakládají za původní obsah.