Domácí prostředí týmu Dallas Cowboys. Fotobanka Pixabay.comNejznámější americká sportovní televize ESPN reálně uvažuje o koupi kabelových a streamingových sportovních kanálů se značkou profesionální ligy amerického fotbalu NFL. Řeč je o programech NFL Network, NFL RedZone a platformě NFL+. Manažeři ESPN vidí v těchto produktech ohromný potenciál k posílení pozice ESPN na poli sportovního streamingu. Sportovní televize ESPN patří do portfolia skupiny Walt Disney Company a je nejstarší kabelovou sportovní televizí na americkém trhu.
Navzdory tomu, že jednotlivé zápasy NFL se vysílají každou bezplatně přes anténu na volně dostupných lokálních programech, tento produkt má ohromný potenciál i pro celostátní televize. Pokud totiž sledujete NFL, v neděli odpoledne vidíte bezplatně pouze utkání týmu z vaší oblasti. Pokud chcete sledovat jiné zápasy, musíte si zaplatit online předplatné. A když máte satelitní, kabelovou nebo internetovou televizi, můžete rovněž sledovat i zápasy vybraných týmů z jiných států USA.
Televizní společnost ESPN by se chtěla stát klíčovým hráčem na trhu placeného streamingu se zápasy NFL. K dosáhnutí tohoto cíle je ochotna sáhnout hluboko do kapsy. Jak uvádí zámořský novinář a podcaster Andrew Marchand, hodnota existujících TV stanic pod značkou NFL se může vyšplhat až na dvě miliardy amerických dolarů. Tolik je ochotna za ně zaplatit sportovní síť ESPN, alespoň podle neoficiálních informací.
Kanály ESPN se ve svém vysílání momentálně soustředí především na univerzitní americký fotbal. Zápasy college sportů zabírají velkou část víkendového vysílacího schématu. ESPN zároveň exkluzivně přináší i pondělní večerní zápas NFL. Další práva k profizile však zatím nemá, neboť jak již bylo řečeno, zápasy NFL se vysílají především na volně dostupných lokálních televizích.
Televizní společnost ESPN by se chtěla stát klíčovým hráčem na trhu placeného streamingu se zápasy NFL. K dosáhnutí tohoto cíle je ochotna sáhnout hluboko do kapsy. Případná akvizice programů pod značkou NFL by mohla vyjít na dvě miliardy dolarů.

Na fotografii je AT&T Stadium, které se nachází v Arlington ve státě Texas. Ilustrační foto, autor: Trac Vu, fotobanka Unsplash.com
Streaming je budoucností placené televize. Sport bude klíčovým lákadlem.
ESPN si nicméně může dovolit obří investice do budoucnosti sportovního streamingu. Tato skupina má totiž stále ještě jistotu velmi vysokých poplatků za šíření svých lineárních programů v kabelových rozvodech, přes satelit, a v internetových TV službách. ESPN odhadem za každého platícího klienta kabelové televize a dalších platforem získává až 10 dolarů měsíčně. Kabelovou, satelitní a lineární internetovou televizi si platí střední desítky milionů domácností v USA. Díky tomu mají přední kabelové televizní programy k dispozici velmi štědré příjmy.
Manažeři ESPN si však uvědomují, že éra těchto štědrých příjmů od pay-tv operátorů nepotrvá věčně, a proto se tradiční televizní společnosti zamýšlejí nad obrovskými investicemi do prémiového streamingu.
Pro ESPN, která sama sebe označuje za „celosvětového lídra v oblasti sportu“, by tato akvizice mohla být rozhodujícím v postupném přerodu z tradiční lineární kabelové značky v důležitého sportovního streamingového giganta. Dohoda za 2 miliardy dolarů a možný vstup do firem podílejících se na chodu NFL, to vše může pomoci ESPN udržet si náskok před streamovacími konkurenty.
Bez ohledu na to, zda se obchod nakonec zrealizuje nebo nikoliv, je zde náznak, že značka ESPN může být velmi silná nejen v éře tradiční placené televize, ale i v následné éře placeného streamingu.
ESPN odhadem za každého platícího klienta kabelové televize a dalších platforem získává až 10 dolarů měsíčně. Kabelovou, satelitní a lineární internetovou televizi si platí střední desítky milionů domácností v USA. Díky tomu mají přední kabelové televizní programy k dispozici velmi štědré příjmy.