Domácí streaming zatím neohrožuje tradiční promítání v kinech. Jde o dva odlišné světy
Největší filmová studia zatím – ani přechodně – nehodlají přejít na „domácí distribuci“ filmů a nadále spoléhají na tradiční promítání v kinech, které jim přináší rozhodující zisky. Tradiční kino tak bude klíčové i v dalších letech a rozhodně se nezdá, že by mohlo být úplně zastíněno streamingovou érou.
Promítání filmů v kinech je momentálně z pochopitelných důvodů zapovězeno. Průměrný divák na tom může do určité míry něco získat, jelikož se urychlí distribuce některých filmů přímo do služeb videa na vyžádání, které si může divák pustit přímo doma. Týká se to ale pouze těch titulů, které se promítaly v kinech v době, kdy došlo k jejich uzavření. Podle analytiků však zatím nehrozí scénář, že by domácí streaming ohrozil nebo nahradil tradiční promítání filmů v kinech. Jde o dva odlišné světy s úplně odlišnou ekonomikou.U filmových děl, která měla mít premiéru v měsících březen až červen, se však počítá s jejich odsunutím do pozdějších měsíců, aby nedošlo k znehodnocení investicí. Přeplánování premiéry se dotklo minimálně 37 filmů, s nimiž se původně počítalo v těchto měsících. U některých titulů se premiéra odsouvá o více než 6 měsíců, což je případ nové bondovky No Time To Die, která se měla původně objevit v kinech právě nyní v dubnu. U jiných už hotových filmů dokonce došlo k neurčitému odkladu bez oznámení náhradního termínu premiéry. Týká se to například sci-fi hororu Antlers od Fox Searchlight.
Tradiční promítání v kinech přitom generuje miliardové tržby díky tomu, že diváci jsou ochotni zaplatit přes 10 dolarů za jedno promítání na osobu. V případě streamingových služeb můžete mít za stejnou cenu předplatné na celý měsíc.
Výše uvedená rozhodnutí naznačují, že největší filmová studia zatím – ani přechodně – nehodlají přejít na „domácí distribuci“ filmů a nadále spoléhají na tradiční promítání v kinech, které jim přináší rozhodující zisky. Tradiční kino tak bude klíčové i v dalších letech a rozhodně se nezdá, že by mohlo být úplně zastíněno streamingovou érou.
Část analytiků se pochopitelně domnívá, že streaming v dlouhodobém horizontu uspěje. Nejprve se však musí završit „streamingová válka“, která ještě dlouho nebude mít konkrétního vítěze. Streaming zároveň naráží na jedno zásadní omezení, a tím je nízká ochota diváků platit za jednotlivé filmy. U streamingových služeb typu Netflix, Amazon Prime nebo Disney+ jsou diváci zvyklí sledovat obrovskou knihovnu titulů za jeden relativně nízký měsíční paušál. Jejich ochota platit za nové filmy formou pay-per-view je výrazně omezena.
Tradiční promítání v kinech přitom generuje miliardové tržby díky tomu, že diváci jsou ochotni zaplatit 10 a více dolarů za jedno promítání na osobu. V případě streamingových služeb můžete mít za stejnou cenu předplatné na celý měsíc, které může využít více osob.
Další doporučená analýza: Walt Disney Company v náročné pozici. Skupině chybí tržby z tradičních aktivit