Dobrodružství jménem Viaplay nevyšlo, značka Premier Sports se pomalu vrací na britský trh
I dlouhodobé plány a koncepce se mohou změnit během několika měsíců. Značka Viaplay po 18 měsících končí na britském trhu, a do světa placené televize se vrací značka Premier Sports, která byla známá díky přenosům ze zámořských soutěží včetně NHL, a některých evropských žádaných produktů, například španělské La Ligy.
Programy vysílající pod značkou Premier Sports se v listopadu roku roku 2022 změnily na Viaplay. Nyní, na jaře 2024 je čas jim vrátit původní název. Platforma Viaplay totiž strategicky neuspěla, a stahuje se z některých trhů, kam původně expandovala. Právě britský trh měl být základem pro velkou mezinárodní expanzi do 11 zemí včetně USA a Kanady. Existující placené televizní stanice Premier Sports poskytly jejich tehdejšímu novému vlastníkovi i velmi potřebné produkční a vysílací zázemí pro další anglicky mluvící země.
Viaplay Group původně koupil britské placené programy za 30 milionů liber, což je v dnešním vyjádření necelých 900 milionů korun. Skupina však musela z ekonomických důvodů opustit ideu plánované ohromné expanze, a rozhodla se soustředit na svůj hlavní byznys, tedy na další rozvoj svého působení ve Skandinávii a v Holandsku.
Programy Premier Sports 1 a 2 budou dostupné prakticky u tří největších pay-tv operátorů na britském trhu. Jejich další provoz tedy bude zajištěn díky poplatkům od operátorů, což je jediný způsob, jak lze zaplatit prémiový sportovní obsah.
Právě britský trh měl být základem pro velkou mezinárodní expanzi do 11 zemí včetně USA a Kanady. Existující placené televizní stanice Premier Sports poskytly jejich tehdejšímu novému vlastníkovi i velmi potřebné produkční a vysílací zázemí pro další anglicky mluvící země. Expanze se však nauskutečnila, a Viaplay se soustředí na své klíčové trhy, kde už předtím působil.