Diváci uvedli, že jsou přehlceni reklamou, proto jdou ke streamingu. Tam si je reklama najde taky
Každý streamingový hráč působící globálně má různou motivaci pro zařazení reklamy. Netflix chce přilákat nové diváky, jimž nabízí výhodnější cenu. Disney+ potřebuje snížit ztráty. Amazon Prime Video má za cíl vydělat víc peněz díky exkluzivnímu sportovnímu vysílání.
Globální lidr Netflix je z tohoto pohledu v nejlepší pozici. Pro něj je reklama jen prostředkem k zavedení levnějších balíčků, a tím i k získání diváků, kteří by Netflix za vyšší cenu nikdy nesledovali. Proto se reklama zobrazuje pouze těm, kdo zaplatí nejméně. Pokud jste si však už předtím platili prémiové předplatné, zavedení reklamy se vás nijak nedotklo.
U Disney+ je situace odlišná. Tato platforma prodělala už miliardy dolarů, a reklama je pro ni způsob, jak alespoň částečně snížit další hrozící ztráty. Disney+ ovšem nemá tak loajální předplatitelskou bázi jakou má Netflix. I tak ale musí zariskovat, a reklamy uživatelům servírovat. Je to pro něj velmi nutné obchodní rozhodnutí.
V poněkud jiné situaci je však Amazon se svou službou Prime Video. Ten reklamy doposud neměl, ovšem od příštího roku je už určitě zavede, prozatím v Severní Americe a na Britských ostrovech. Jako jediný však nenabídne sníženou cenu reklamního balíčku, ale přinutí klienty, aby si připlatili za vyšší balíčky bez reklam. Cena základního předplatného tedy zůstane stejná, jen se všem uživatelům začnou od ledna 2024 zobrazovat reklamy. Kdo nebude souhlasit, může si připlatit, a nebo – odejít.
Rozhodnutí Amazonu souvisí s tím, že společnost v těchto letech investuje miliardy dolarů do sportovních vysílacích práv, a potřebuje, aby se jí tyto peníze alespoň částečně vrátily.
Nicméně, samotní diváci streamingové služby nejsou tímto rozhodnutím příliš nadšeni. Vyplývá to alespoň z průzkumu YouGov na britském publiku uživatelů, kteří uvedli, že službu Prime Video využívají. Diváci většinově souhlasí s tvrzením, že pokud některá streamingová služba zařazuje reklamu, měla by svůj obsah nabídnout zdarma, nebo za velmi nízký poplatek. A rovněž nepřekvapí, že až 65 procent uživatelů služby uvádí, že už nyní se cítí být „bombardováni reklamou“. To je také důvod, proč jsou ochotni místo tradiční televize platit za prémiový streamingový obsah.
Otázkou ovšem je, jaké další částky budou lidé ochotni připlácet za prémiový streaming bez reklamy. YouGov zatím neprovedl podobný výzkum, nicméně je jasné, že diváci už dnes neplatí za streaming tak ochotně jako v minulosti. Mnohem více si vybírají, kterou streamingovou službu si nechají, a kterou zruší. Rozšířené je i postupné střídání služeb vždy po měsíci.
Diváci většinově souhlasí s tvrzením, že pokud některá streamingová služba zařazuje reklamu, měla by svůj obsah nabídnout zdarma, nebo za velmi nízký poplatek. A rovněž nepřekvapí, že až 65 procent uživatelů služby uvádí, že už nyní se cítí být „bombardováni reklamou“. To je také důvod, proč jsou ochotni místo tradiční televize platit za prémiový streamingový obsah.