Diváci po amerických volbách ztrácejí zájem o program významné zpravodajské televize
V amerických médiích a na sociálních sítích se objevilo zajímavé srovnání sledovanosti zpravodajské televize MSNBC z období před volbami a období po volbách. Ze srovnání vyplývá, že většina programových bloků této televize zaznamenala po prezidentských volbách výrazný propad sledovanosti. Ten se pohybuje v desítkách procent u každého bloku. Například ranní vysílání Morning Joe sleduje přibližně o třetinu méně diváků než na konci října. Známá komentátorka Joy Reid má dokonce o 50 procent nižší sledovanost. A večerní vysílání s Lawrencem O’Donnellem zaznamenalo pokles až o 60 procent.
Tyto poklesy mohou být jen přechodné. Televizní stanice MSNBC totiž sledují zejména příznivci amerických Demokratů. Kandidátka této strany Kamala Harris prohrála prezidentské volby, ztratila většinu v Senátu a nezískala většinu ani v Kongresu. Nálada zklamaných voličů Demokratů se nyní přenáší do výsledků sledovanosti MSNBC.
V podobné situaci se kdysi ocitla i televize FOX News. V roce 2012 byl favoritem jejich diváků prezidentský kandidát Mitt Romney. Toho ale v souboji o Bílý dům jednoznačně porazil Barack Obama. Někteří moderátoři Fox News následně ve vysílání přiznali, že jim ubyla velká část publika. Diváci totiž po volební prohře neměli zájem poslouchat své komentátory.
Glosa: Vítězství Donalda Trumpa přinese CNN a dalším televizím miliony nových diváků