Disney hledá optimální streamingovou strategii. Ve sportu hodlá výrazněji konkurovat sám sobě

Na fotografii je AT&T Stadium, které se nachází v Arlington ve státě Texas. Ilustrační foto, autor: Trac Vu, fotobanka Unsplash.com
Působení skupiny Disney je zejména díky vlastnictví sítě ESPN velmi široké právě v oblasti sportu. Jenomže díky působení několika vzájemně konkurenčních produktů může mít konečný spotřebitel v nabídce chaos. Disney chce mít vedle své nelineární streamingové platformy Disney+ až 4 další lineární služby – Hulu, Fubo, ESPN a ESPN+. Platící divák ovšem nebude mít ponětí o tom, co si vlastně kupuje.
K nejasnostem přispívá i fakt, že budou vedle sebe fungovat dvě různé streamingové služby pod značkou ESPN. Tato televize by měla nejpozději v srpnu spustit svou prémiovou sportovní platformu, která ale bude mít jiné ceny, a jiné obsahové zaměření než již existující služba ESPN+.
Dosavadní služba ESPN+ se zaměřuje na cenově poměrně dostupné balíčky za 12 dolarů měsíčně, a přináší výběr zápasů z hokejové NHL, golfové PGA Tour a z podniku UFC. K dispozici jsou zde i fotbalové přenosy z německé Bundesligy nebo španělské La Ligy, a rovněž přenosy college utkání amerického fotbalu.
Aby toho nebylo málo, je tu ještě jedna služba, kterou Disney koupil jen nedávno. Služba Fubo, která se zaměřuje na sport, přináší živé vysílání většiny celostátních i regionálních sportovních televizí. V podstatě jde o nejkvalitnější sportovní televizní službu v USA, ovšem s poměrně vysokými cenami.

Americký fotbal je klíčovým prvkem ve vysílání americké sportovní televize ESPN. Ilustrační grafika: jorono z fotobanky Pixabay.com
Připravovaná nová služba ESPN (bez znaménka „plus“) nabídne komplexní balíček zahrnující veškerý obsah vysílaný na lineárních programech ESPN, ESPN2 a dalších, čímž se výrazně odliší od stávající služby ESPN+. Cena této nové služby by se měla pohybovat v rozmezí 25-30 dolarů měsíčně a je navržena tak, aby oslovila zákazníky, kteří hledají možnost bohatších sportovních balíčků.
Ve výsledku ale může nastat situace, že si divák zaplatí novou službu ESPN, a bude v ní očekávat i obsah z ESPN+. Za ten si ale bude muset zaplatit ještě jednou.
Právě nejasnosti o tom, co která služba nabídne, mohou narušit úspěch této značky na trhu. Diváci totiž prostřednictvím průzkumů dávají dlouhodobě najevo, že jim vadí nepřehlednost a přílišná fragmentace streamingové nabídky u největších hráčů na trhu. Skupina Disney do toho všeho vnese ještě větší chaos.
Aby toho nebylo málo, je tu ještě jedna služba, kterou Disney koupil jen nedávno. V lednu byla domluvena akvizice konkurenční streamingové služby Fubo, která se zaměřuje na sport, a přináší živé vysílání většiny celostátních i regionálních sportovních televizí. V podstatě jde o nejkvalitnější sportovní televizní službu v USA, ovšem s poměrně vysokými cenami. Tyto ceny jsou důsledkem toho, že Fubo platí velké poplatky za šíření tradičních sportovních televizních programů, které má ve své nabídce.
Nabídka streamingových služeb skupiny Disney je tedy velmi bohatá, ovšem průměrný spotřebitel zatím nemá šanci se v ní vyznat. Vedení skupiny má ještě několik měsíců na to, aby si ve svém sportovním portfoliu udělalo pořádek. Nová streamingová služba ESPN by měla odstartovat ve druhé polovině letošního léta.
Související analýza: Nová sportovní platforma VENU nevznikne. Konsolidace streamingových služeb je složitá
Podívejte se na naši exkluzivní sekci Svět streamingu, kde vám přinášíme další zajímavé postřehy a analýzy.