DAZN v beta verzi expanduje do dalších zemí
DAZN přesně nezveřejnila, ve kterých se nakonec objeví. Podle dostupných informací však bude působit všude, kde je to možné, ale klienti v určitých zemích narazí na omezení v důsledku teritoriálního omezení vysílacích práv.
Z toho vyplývá, že DAZN v některých zemích nebude mít k dispozici natolik atraktivní obsah, aby to bylo pro nové klienty zajímavé. Lze tedy očekávat, že v souladu s dosavadní strategii se zaměří na největší trhy, pro které bude i nadále nakupovat ten nejatraktivnější obsah. Menší země nejsou pro globální rozmach této služby příliš zajímavé.
Na rozdíl od Netflixu, který má k dispozici ohromnou knihovnu zajímavých pořadů, je DAZN závislá výhradně na atraktivním živém sportu. Investice do sportovních práv však patří k nejdražším položkám na mediálním trhu.
Dalším aspektem, na který se musí diváci připravit, je absence lokalizace. Služba DAZN.com deklaruje, že bude ve většině nově pokrytých zemí nabízet obsah v angličtině. Na větších trzích už lokalizuje a dokonce i provozuje vlastní lineární programy, což je případ Německa nebo Itálie. Pro Česko, Slovensko a další země střední a východní Evropy však nelze čekat výraznější lokalizaci. Přece jen, sport je specifický a dění lze sledovat i bez lokalizace, například jen s anglickým komentářem nebo úplně bez komentátora.
V zemích, kde působí, se služba DAZN soustřeďuje na nejatraktivnější sportovní obsah, především fotbal, basketbal nebo bojové sporty. Její značka v komunitě sportovních fanoušků vnímána jako „sportovní Netflix“. Právě závislost na sportovních utkáních jí však paradoxně může škodit. Na rozdíl od Netflixu, který má k dispozici ohromnou knihovnu zajímavých pořadů, je DAZN závislá výhradně na atraktivním živém sportu. Investice do sportovních práv však patří k nejdražším položkám na mediálním trhu.
Psali jsme: DAZN mohla být sportovním Netflixem. Momentálně hledá investora