DAZN nadhodnocuje sledovanost přenosů v Itálii až o 50 procent, míní regulátor
Sledovanost televizí je v Itálii měřena elektronickým měřením, které zajišťuje společnost Auditel, zatímco DAZN při měření své sledovanosti využívá interní data ze své vlastní platformy, které audituje agentura Nielsen. Italský regulátor však tvrdí, že rozdíl v datech mezi 50-60 procenty je nepřijatelný. Technická komise Auditelu k tomu dodává, že rozdíl v datech by měl být maximálně 10 procent, aby mohla být předmětná data relevantní.
Očividně se zde setkávají dva výrazně rozdílné přístupy k měření sledovanosti elektronických a online médií. Zatímco Auditel primárně měří sledovanost na televizních obrazovkách, DAZN do svých výsledků zahrnuje i sledování přes mobily a počítače. Z dosavadních zkušenosti z jiných trhů je však zřejmé, že sledovanost přes mobily je běžně v jednotkách procent, zatímco sledovanost přes počítač může oscilovat mezi 10 až 20 procenty.
Italský regulátor AgCom nicméně vydal rozhodnutí, že za jediná relevantní data sledovanosti považuje výsledky od Auditelu. To je důležitý vzkaz směrem k účastníkům trhu i reklamním klientům, kteří inzerují na kanálech DAZN.
Měřící agentura Auditel nicméně přislíbila, že ještě do konce března rozšíří své měření i na mobilní zařízení, počítače a další přístroje.
Připomeňme, že platfoma DAZN v Itálii vysílá svůj obsah prostřednictvím online streamingu, ale i přes několik standardních kanálů. Hlavní program DAZN1 je dokonce k dispozici i přes placené terestrické vysílání DVB-T a DVB-T2. Programy DAZN1 a DAZN2 lze sledovat i přes satelit v nabídce platformy Sky Italia.
Placená TV služba Sky Italia má k dispozici určité malé procento zápasů. Exkluzivní práva ke všem přenosům Serie A na italském trhu kontroluje právě značka DAZN.
Psali jsme: Platforma DAZN omezí souběžné sledování obsahu, klienti budou moci využívat pouze 1 zařízení
Další informace: Sportovní platforma DAZN stále více podporuje lineární vysílání přes satelit