DAZN mohla být sportovním Netflixem. Momentálně hledá investora
Značka DAZN je v komunitě sportovních fanoušků vnímána jako „sportovní Netflix“. Právě závislost na sportovních utkáních jí však paradoxně může škodit. Na rozdíl od Netflixu, který má k dispozici ohromnou knihovnu zajímavých pořadů, je DAZN závislá výhradně na atraktivním živém sportu. Investice do sportovních práv však patří k nejdražším položkám na mediálním trhu. Samozřejmě, ani Netflix nemá na růžích ustláno, jelikož rovněž investuje stamiliony dolarů do obnovy práv k streamovaným pořadům a rovněž do vlastní produkce. Model Netflixu je však udržitelnější díky tomu, že diváci ani v průběhu karantény neměli důvod rušit předplatné. Právě naopak, rostl zájem o dramatickou tvorbu a lidé sledovali i starší filmy a seriály.
Hodnota společnosti provozující službu DAZN byla před dvěma lety odhadována na 3,3 miliardy EUR. Odhadovaná výše investicí do sportovních práv však přesahuje 3,7 miliardy EUR.
Sportovní televize a streamingové služby nemohou obecně nastaveným videotékám konkurovat. Sport je přece jen specifický a archivní přenosy ze své podstaty nemohou přilákat významné publikum. Podle informací západních médií, které citují deník Financial Times, je streamingová služba DAZN momentálně ve fázi hledání investora. Majitelé prý oslovili několik mediálních gigantů včetně americké skupiny Liberty Global, odezva však údajně nebyla dostatečná.
Hodnota společnosti provozující službu DAZN byla před dvěma lety odhadována na 3,3 miliardy EUR. Odhadovaná výše investicí do sportovních práv, které DAZN učinila v posledních letech, však podle analytiků přesahuje 3,7 miliardy EUR.
Psali jsme: DAZN může v Německu ztratit přístup k zápasům Bundesligy