Další streamingová platforma nabízí televizi zdarma
Navzdory určité krizi na trhu televizní reklamy se o vstup na trh živého lineárního vysílání financovaného z reklamy pokouší další streamingová služba pod názvem PLEX TV. Ta hodlá působit globálně a v jednotlivých oblastech nabízet obsah, pro který má vypořádané licence.
Navzdory určité krizi na trhu televizní reklamy se o vstup do segmentu AVOD pokouší další streamingová služba pod názvem PLEX TV a to dokonce se živými lineárními programy. Tato služba hodlá působit globálně a v jednotlivých oblastech nabízet obsah, pro který má vypořádané licence. Prioritou je přirozeně americký trh, kde by měla být nabídka programů nejbohatší. Ovšem globální nabídka má rovněž několik desítek programů, byť v mnoha případech jde o ty méně atraktivní. Pokud však máte zájem o zpravodajské a ekonomické programy, nebo jste příznivcem některého konkrétního pořadu, seriálu nebo televizní soutěže, můžete značnou část obsahu legálně sledovat i v České republice. V nabídce najdete i speciální žánrové programy, které vysílají jeden konkrétní pořad nebo typ pořadu.Podobnou strategii se nedávno vydala i služba Pluto TV, která nabízí několik desítek programů pod hlavičkou MTV a dalších značek, které jsou ve vlastnictví mateřské skupiny ViacomCBS. Tato služba však ukončila globální působení a v Evropě je k vidění pouze v některých zemích. Volný lineární streamingový obsah bez registrace si můžete užít pokud se připojíte z Německa, Velké Británie nebo z USA.
Analýza: Současná krize může citelně zasáhnout videostreaming závislý na reklamě
Plex TV by měla mít k dispozici i volně dostupné programy, které bude možné sledovat ve více než 200 zemích světa. Na rozdíl od Pluto TV však funguje pouze po vytvoření konta, není možné ji tedy sledovat bez registrace. Čas ukáže, nakolik bude tato služba benevolentní k využití VPN služeb, které umožňují simulovat připojení z různých zemí. Pluto byl v VPN poměrně vstřícný, díky čemuž bylo možné sledovat plnohodnotnou americkou nabídku i v jiných zemích. PLEX TV si v tomto směru dá zřejmě větší pozor, jelikož vedle free streamingu nabízí ještě VOD platformu. Tam už dochází i k finančním transakcím, kvůli čemuž je nutné ověřovat skutečné místo pobytu uživatele.
Volný streaming televizních programů v nabídce PLEX TV by měl být financován přímo z reklamy na bázi AVOD, tedy advertising video on demand. Sázka na programatickou reklamu je ze strany provozovatele poměrně odvážná jelikož reklamní trh nyní prochází poměrně turbulentním obdobím. Analytici se domnívají, že současná krize může citelně zasáhnout právě videostreaming závislý na reklamě.
Provozovatelé AVOD služeb musí počítat s tím, že reklamní investice budou v nejbližším období velmi omezené. Na rozdíl od placeného streamingu však mají tito provozovatelé jednu obrovskou výhodu. Při nabízení obsahu zdarma nemusí tolik dbát o exkluzivní produkci, vystačí si s méně atraktivním obsahem. Podrobnější analýzu k AVOD jsme na webu TVKOMPAS.cz publikovali na konci dubna.
Další silný hráč na trhu placenéh streamingu: Služba HBO MAX za první měsíc přilákala 4 miliony klientů navzdory vyšší ceně